Vyplýva to zo štatistiky predaja diaľničných nálepiek, uverejnenej na internetovej stránke NDS. V uplynulom roku pritom spoločnosť plánovala z predaja diaľničných známok príjmy 2,259 mld. Sk, čo by znamenalo medziročné zvýšenie o 7,9 %. Objem predaja nálepiek v roku 2006 predstavoval takmer 4,5 mil. kusov pri tržbách skoro 2,093 mld. Sk.
Najväčší záujem v roku 2007 bol o jednodňové nálepky s objemom predaja vyše 2,5 mil. kusov a o týždňové nálepky s takmer 2 mil. predaných kusov. Najvyššie tržby, a to 1,295 mld. Sk, pripadli na ročné nálepky, ktorých sa predalo skoro 546,6 tis. kusov. Príjmy z predaja jednodňových nálepiek tvorili 755 mil. Sk a z týždňových nálepiek 316,9 mil. Sk. Mesačných nálepiek sa predalo 289,8 tis. kusov pri tržbách 142,9 mil. Sk. Z hľadiska kategórií pre vozidlá do 3,5 tony sa predalo takmer 2,8 mil. kusov diaľničných známok za 937,9 mil. Sk, pre vozidlá nad 12 ton vyše 2,3 mil. kusov v hodnote 1,289 mld. Sk a pre vozidlá od 3,5 do 12 ton 322,3 tis. kusov s tržbami 283,5 mil. Sk.
Ceny diaľničných nálepiek na Slovensku sa nezvýšili ani v tomto roku. Nariadenie vlády SR z roku 2006, ktorým sa ustanovuje výška úhrady za užívanie vymedzených úsekov diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a ciest 1. triedy, totiž zostalo v platnosti aj pre rok 2008. Vláda neplánuje podľa premiéra Roberta Fica zvyšovať ceny diaľničných nálepiek ani pre rok 2009. Ročné diaľničné nálepky naďalej stoja pre automobily do 3, 5 tony 1 100 Sk, od 3,5 tony do 12 ton 13 500 Sk a nad 12 ton 28 000 Sk. Za mesačné známky vodiči platia 300 Sk, 2 600 Sk a 3 000 Sk. Týždňové nálepky stoja 150 Sk, 1 100 Sk a 1 200 Sk, jednodňové nálepky pre vozidlá od 3,5 tony do 12 ton stoja 260 Sk a nad 12 ton 300 Sk. NDS zabezpečuje predaj a distribúciu diaľničných nálepiek prostredníctvom siedmich spoločností.
StoryEditor
NDS vlani predala približne 5,3 mil. diaľničných nálepiek
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. v minulom roku predala na Slovensku okolo 5,3 mil. diaľničných známok. Znamená to približne 18-percentné medziročné zvýšenie. Celkové príjmy z predaja vlani dosiahli 2,511 mld. Sk, čo znamená oproti predošlému roku rast zhruba o 20 %.