StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné pochy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 15:12:36 - Feat.: - Title: EÚ musí počkať na prvé kroky Trumpovej vlády, až tak prijímať opatrenia, tvrdí tajomník rezortu hospodárstva 02 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime 03 - Modified: 2024-11-14 09:08:07 - Feat.: - Title: V Bruseli sa diskutovalo aj o konkurencieschopnosti slovenských farmárov 04 - Modified: 2024-11-13 14:03:16 - Feat.: - Title: D1 na Ukrajinu by mohla byť zaradená k výdavkom na obranu a bezpečnosť, vraví Ráž 05 - Modified: 2024-11-13 15:29:46 - Feat.: - Title: Obranu Ukrajiny nemožno odkladať, treba rýchlo konať, vyhlásil šéf ukrajinskej diplomacie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 18:31