StoryEditor

Trnavskej automobilke hrozila strata dôležitého nástroja. S odbormi sa dohodla na poslednú chvíľu

01.04.2021, 16:58
Výsledkom sú vyššie platy aj posun k novému projektu.

Polovica júla minulého roka. Odvtedy sa za múrmi trnavského výrobcu automobilov Stellantis ťahalo kolektívne vyjednávanie. Vedenie podniku aj odbory nechceli aj napriek desiatkam stretnutí za zatvorenými dverami zo svojich nárokov ustúpiť.

Obe strany po mesiacoch rokovaní nakoniec urobili kompromisy, no ani tie nestačili na to, aby sa koncom minulého roka zabránilo pádu kolektívnej zmluvy.

Horšie však bolo, že od apríla hrozila vo výrobe pre končiace dodatky k zmluve strata dôležitého nástroja -  flexibility zabezpečujúcej fabrike konkurenčnú výhodu, zmeny by po páde dodatkov dokonca pocítili pracovníci aj v odmeňovaní.

„Cieľom vyjednávania bolo zabezpečiť konkurencieschopnosť nášho závodu. Stabilizovať podmienky v Trnave na štyri roky, aby sme dostali projekt SmartCar a dohodnúť nové prílohy ku kolektívnej zmluve t...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť 02 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model? 03 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou 04 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť 05 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 01:50