StoryEditor

Kvetinová princezná pre HN: Nestaviame sa do „eko-friendly“ roly. Chceme robiť pekné a nevšedné veci

20.02.2021, 18:03
Počas roka chceme otvoriť šesť nových prevádzok naprieč krajinou a dosiahnuť obrat 1,5 milióna eur, povedala Oľga Bušo, zakladateľka konceptu Flowers Drive.

Uplynulá nedeľa bola sviatkom zamilovaných. Ako vyzeral prvý Valentín vo vašom kvetinárstve?
Bol náročný. Zastihol nás už v piatom týždni fungovania a len pár dní po otvorení našej ďalšej prevádzky, teda momentálne výdajne. Ani my sme presne nevedeli, ako budú za týchto okolností zákazníci reagovať, či budeme mať dostatok záujemcov. Ale nakoniec sme veľmi spokojní. Cez predobjednávky sa nám podarilo predať 10-tisíc kvetov.

Máte vyčíslené aj tržby za tento deň?
Odhadujem ich na viac ako 40-tisíc eur.

Ako ste prišli k myšlienke drive-in predaja kvetov?
Najskôr som si plánovala v Bratislave otvoriť aspoň jedno malé kvetinárstvo, kde by sme vybavovali vlastných zákazníkov a tvorili vlastný dizajn kytíc. Predajňu som chcela otvoriť v Starom Meste, no tam je problém s parkovaním. Začala som teda hľadať priestor, kde je parkovanie bezproblémové. Keď som premýšľala nad parkovaním a autami, nejako sa mi to spojilo a... čo je v tomto prípade lepšie ako drive-in?

Nebáli ste sa, že takýto spôsob predaja sa na Slovensku neujme?
V Amerike je koncept drive-thru dostupný v rôznych oblastiach. Na Slovensku nakúpite cez drive iba KFC, McDonald's alebo produkty spoločnosti Alza. Nič viac. Uvidíme, ako sa to nakoniec ujme. Zatiaľ to vyzerá sľubne.

Koncept vznikol koncom minulého roka, teda v čase, keď sa množstvo slovenských podnikateľov nachádzalo na hranici krachu. Čím si vysvetľujete, že vám sa podarilo práve vtedy preraziť?
Je to kombinácia viacerých faktorov. Ja už šesť rokov podnikám v online biznise, mám internetový obchod s oblečením. Napríklad v rámci neho máme za sebou najúspešnejší január. Keď ho porovnám s rovnakým obdobím minulého roka z hľadiska tržieb, tak sme zarobili o niekoľko tisíc eur viac. My sme sa pritom vždy hrdili tým, že predávame elegantnú módu, ale keď prišla táto situácia, začali sme predávať teplákové súpravy, čiapky či bundy. Čiže je to určite aj o flexibilite a rozložení rizika. Rovnako je to s kvetmi. Keby som mala iba kamennú predajňu, mala by som problém. Ale keďže mám aj e-shop, navzájom si to pomáha. Kamenná predajňa pridáva e-shopu na dôveryhodnosti a online obchod získava zákazníkov. Rovnaké je to s kvetmi.

Prečo ste otvárali v zime?
Myšlienka obchodu s kvetmi vznikla ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-16 10:00:00 - Feat.: - Title: Takto vyzerá bývanie Kate Hudson. Svoj dom od základov zmenila, vsadila len na jeden prvok! 02 - Modified: 2024-05-23 07:01:53 - Feat.: - Title: Potešte tou správnou kvetinou: Zistite, aké kvety sa hodia ku jednotlivým znameniam zverokruhu 03 - Modified: 2024-04-25 08:30:00 - Feat.: - Title: Najhorúcejšie a najsuchšie miesto v Amerike sa zmenilo v pestrofarebnú lúku. Môžu za to rekordné zrážky a hurikán 04 - Modified: 2024-01-05 10:43:24 - Feat.: - Title: Čarokvet v Bernolákove: Za zrodom spojenia kvetinárstva a kaviarne stoja nervózni muži 05 - Modified: 2023-09-05 09:02:31 - Feat.: - Title: 5 nádherných vzorov letných šiat na túto sezónu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 22:35