StoryEditor

Astronomický dlh železníc. V zlom stave je viac ako tretina všetkých koľají na Slovensku

11.08.2020, 00:00
Slovenské železnice míňajú na rekonštrukcie tratí čoraz menej peňazí. Až 35 percent siete je pritom problémových.

Na takmer päťkilometrovom traťovom úseku medzi Kraľovanmi a Ľubochňou sú cestujúci zvyknutí na rýchlosť vlakov 50 kilometrov za hodinu. Ide pritom o hlavný koridor medzi Žilinou a Košicami. Za pomalú jazdu tu môže fakt, že sa trate nikto nedotkol od roku 1981. To sa má teraz zmeniť. V auguste by sa totiž mala začať dlho očakávaná rekonštrukcia tohto úseku. Problémom je, že koľajníc, ktoré si žiadajú opravu, je omnoho viac. Kým v roku 2012 bolo v nevyhovujúcom stave 23 percent železníc, v roku 2017 to bolo už 27. A ku koncu minulého roka vzrástla ich dĺžka napriek postupujúcej modernizácii až na 35 percent. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 05 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 08:11