StoryEditor

Člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne pre HN: Digitál je pre nás cestou k rastu

28.11.2019, 19:00
Firma vždy potrebuje poradcu, aby jej pomohol, tvrdí pre HN Norbert Hovančák, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za firemné bankovníctvo a finančné trhy.

Začiatkom minulého mesiaca ste sa stali novým členom predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedným za firemné bankovníctvo a finančné trhy. Aká profesná cesta vás zaviedla až na túto pozíciu?
V Slovenskej sporiteľni som prežil 21 rokov. Začínal som na pobočke v Prešove, v súvislosti s akvizíciou banky skupinou Erste som sa v roku 2001 presunul do Bratislavy. Tu som prešiel rôznymi pozíciami a nadobudol mnohé skúsenosti, či už v rámci riadenia úverových rizík alebo firemného biznisu. Za tie viac ako dve desaťročia v Slovenskej sporiteľni som získal veľké manažérske skúsenosti. Banku aj jej klientov poznám veľmi dobre. Myslím si teda, že viem byť aj naďalej pridanou hodnotou pre Slovenskú sporiteľňu, najmä pre napĺňanie jej vízií a stratégií.

S akými víziami a cieľmi ste nastúpili do tejto funkcie?
Víziou Slovenskej sporiteľne je to, aby bola bankou prvej voľby nielen pre život, ale aj pre podnikanie. A čo sa týka môjho osobného cieľa, chcel by som, aby sme boli na prvom mieste aj pre firmy, najmä vtedy, keď sa rozhodujú o spôsobe riešení svojich potrieb. V rámci napĺňania tohto cieľa budem podporovať širokú škálu produktov a služieb, ktoré banka ponúka práve firemnému biznisu. Ich základným atribútom má byť jednoduchosť a zrozumiteľnosť. Chceme, aby tieto služby a produkty boli pre firmy na Slovensku široko dostupné.

Prostredníctvom ktorých kanálov budete tieto produkty ponúkať?
Nielen cez tradičnú internú sieť firemných centier či obchodníkov na pobočkách, ale aj cez alternatívne kanály, vrátane digitálnych platforiem a tretích strán. No a v neposlednom rade by to malo byť aj o kvalitnom poradenstve, ktoré zabezpečujú naši firemní špecialisti. V tejto súvislosti chcem podporovať silný kompetitívny tím, ktorého hlavnou kompetenciou bude nastavenie pre rast a zmeny.

Spomínali ste digitalizáciu. Niektoré banky investujú vo veľkom do nových technológií a elektronického prostredia. Pripravujete v tomto smere nejaké novinky, aby sa viac vecí odohrávalo na internete, než v kamenných pobočkách?
Pokiaľ sa pýtate na digitálne smerovanie bankovníctva, tak áno, je pravdou, že klienti chcú čoraz viac robiť veci online. Vidíme to aj my, digitálny svet dopĺňa a obohacuje svet ľudí a firiem tiež. Banky prirodzene investujú do digitálu, a to aj také veľké spoločnosti ako Slovenská sporiteľňa. Tým, že chceme byť aj vo firemnom segmente najväčšou bankou na Slovensku, je pre nás digitál cestou do budúcnosti, ako rásť a zabezpečovať zvyšovanie kvality služieb pre firmy a pre zákazníkov. Nie všetky potreby sa však dajú riešiť digitálne. Osobná dôvera, zážitok a emócia ostanú doménou ľudí.

V čom vidíte v tejto oblasti najväčší rozdiel oproti retailu?
V tom, že firma vždy potrebuje poradcu, aby jej pomohol. A predsa len, človek lepšie určí špecifické potreby firmy, aj keď niečo by malo ísť cez dáta a dátové modely. Digitálny a fyzický svet idú ruka v ruke, dopĺňajú sa. Ako banka si trúfame digitalizovať úverové financovanie až do výšky jedného milióna eur. To je naša ambícia. Na druhej strane vieme, že transakcie a úverové procesy nad jeden milión eur nebudeme schopní automatizovať a smerovať do digitálneho sveta. Aj preto stále vidíme dôležitú rolu poradcu, ktorý firme zabezpečí kvalitnú službu alebo produkt.

Ktoré novinky chystáte v rámci digitálu?
Čo sa týka digitálneho bankovníctva ako takého, našou stratégiou a zámerom je rozšíriť ho aj vo firemnom biznise. V segmente fyzických osôb nám úspešne funguje platforma George, v ktorej máme 850-tisíc klientov. V mobilnej aplikácii je ďalších 490-tisíc ľudí, takže v tomto smere sme digitálnym lídrom. George je dokonca najlepšie hodnotenou digitálnou platformou v bankovom sektore. No a niečo podobné ako v retaili chceme ponúknuť takisto na strane firiem. Vyvinuli sme preto elektronické bankovníctvo Business 24 podobný Georgovi, ktoré umožňuje firmám realizovať ich predsa len špecifické potreby cez digitálny kanál, pričom výzor ale aj prihlásenie sa je rovnaké ako v Georgovi. V business24 firma nájde služby platobného styku či dokonca aj záväznú ponuku financovania. Business24 výrazne rieši klientom správu firemných úverov, upozorní na nadchádzajúce splátky či povinnosti. Ak napríklad takto online pošlete zložitý dokument viete monitorovať aj jeho spracovanie. Vlastník firmy si ľahko dokáže pridať zamestnanca a definovať mu oprávnenia nakladať s ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-22 08:20:00 - Feat.: - Title: Čechom dnes stačí mať v aute už len občianku. Čo by sa malo zmeniť u nás, aby sme večne nehľadali doklady? 02 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf indonézskeho turizmu pre HN: Novú metropolu staviame v džungli. Neďaleko mesta uvidíte orangutany i prales 03 - Modified: 2024-11-21 07:52:47 - Feat.: - Title: Šéf TMR Igor Rattaj pre HN: Naše horské strediská inšpirujú aj Rakúšanov. Postupne sa učia online predaju 04 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Odkedy nefunguje Nord Stream, energetická hodnota plynu na Slovensku významne vzrástla (rozhovor) 05 - Modified: 2024-11-20 11:41:46 - Feat.: - Title: Raši: Ciele EÚ v digitalizácii chceme do roku 2030 splniť v čo najvyššej miere
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 09:31