Posledný vínny ročník dekády bude vynikajúci. „Zvyčajne je dobré buď biele víno, alebo červené, ale tento rok budú obe výborné,“ hovorí Jaroslava Kaňuchová Pátková, výkonná riaditeľka Zväzu vinohradníkov a vinárov Slovenska. „Podaril sa ročník s veľkým množstvom prívlastkových vín,“ dopĺňa.
Rozporuplný vzťah Slovákov k domácemu vínu
Slováci prirodzene pokukujú po moku z tuzemska a vďaka vydarenej úrode majú o dôvod viac vybrať si práve slovenské víno. „Slovenské vína sú zákazníkmi v našich predajniach vyhľadávané, čo potvrdzuje aj ich predaj, ktorý tvoril v minulom roku viac ako tri štvrtiny. Je to rastúci trend,“ hovorí Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa spoločnosti Billa. Konkurenčný obchodný reťazec Tesco túto skutočnosť potvrdzuje. „Zákazníci majú vyšší záujem o slovenské vína, pričom ide najmä o tradičné značky slovenských vín za primeranú cenu,“ približuje Michaela Lehotská, hovorkyňa spoločnosti.
Práve cena má u tunajšieho spotrebiteľa často prednosť pred pôvodom nápoja. „Teoreticky Slováci veľmi radi uprednostňujú slovenské víno, ale pri kúpe je pre nich prvoradá cena. Veľakrát sa nám stáva, že je rozhodujúcim faktorom. Ak mu cena nevyhovuje, zákaz...
Zostáva vám 85% na dočítanie.