Boj s aktivistami, nepredvídateľná geológia či problémy na nadväzujúcej stavbe. To je výpočet najčastejších dôvodov, prečo podľa Národnej diaľničnej spoločnosti meškajú na Slovensku cesty.
Najväčšie problémy s dokončovaním diaľnic máme práve na „déjednotke“, ktorú sľubujú politici potiahnuť aspoň po Košice už desaťročia. HN prinášajú prehľad problematických úsekov, kľúčové termíny a reakcie NDS na meškanie.
Križovatka Triblavina
Kontroverzná stavba tri roky rozdeľovala verejnosť, štát a komunálnych politikov. Sporili sa o to, či spoločne s výstavbou novej križovatky budú viesť popri diaľnici kolektory, alebo sa cesta rozšíri o ďalší jazdný pruh v oboch smeroch.
Spočiatku plánoval kolektory aj štát. Od zámeru však upustil, čo napádali aktivisti.
„Ak by výstavbu križovatky Triblavina neblokovali aktivisti, križovatka už v súčasnosti mohla slúžiť občanom,“ ohradzuje sa Národná diaľničná spoločnosť. „Od samotného počiatku sú v každej fáze prípravy vznesené na konci odvolacích lehôt námietky, ktoré častokrát nemajú priamy súvis so stavbou, spôsobujú však zdržanie,“ dodáva.
V auguste 2018 sa začalo pracovať na niektorých stavebných objektoch. Predpokladaný termín sprejazdnenia je koncom roka 2020.
Popritom však musí štát D1 rozš...
Zostáva vám 85% na dočítanie.