Za ostatných 20 rokov sa skupine SHP podarilo zvýšiť výrobu papiera štvornásobne.SHP GROUP
StoryEditor

V Harmanci sa tradícia spája s inováciami

18.07.2018, 00:00
Autor:
redred
Do roku 2020 chce nadnárodná skupina SHP Group patriaca do holdingu ECO - Investment a.s. zvýšiť výrobu papiera na 200 tisíc ton ročne a celkové tržby zhruba na 280 miliónov eur. To ju zaradí na ôsmu pozíciu za také zoskupenia ako švédske Essity, taliansky Sofidel, nemeckú Wepa a fínske Metsa Tissue.

Skupina SHP Group (Slovak Hygienic Paper Group) združuje výrobné a obchodné spoločnosti z oblasti celulózovo-papierenského priemyslu. Jej dlhodobé vízie sú ambiciózne. V piatich výrobných závodoch vyrobili za rok 2017 spolu viac ako 160-tisíc ton výrobkov a v priebehu ostatných dvoch rokov svoj predaj zdvojnásobili. Stalo sa tak aj vďaka akvizícii slovinského producenta Paloma, čím tržby skupiny zo 113 miliónov eur v roku 2016 vzrástli až na 204 miliónov eur v roku 2017. SHP Group za rok 2017 predala takmer milión paliet tovaru, čo je takmer 30-tisíc kamiónov finálnych výrobkov, z toho viac ako 40 percent pochádzalo zo slovenských závodov v Harmanci a Slavošovciach. Skupina sa stala vôbec najväčším producentom hygienických papierov v strednej a juhovýchodnej Európe. Jednotlivé závody sú najväčšími zamestnávateľmi vo svojich regiónoch. Stopercentným vlastníkom spoločnosti SHP Group je slovenský podnikateľ Milan Fiľo.

Rast produkcie a investície

Za ostatných 20 rokov sa skupine SHP podarilo zvýšiť výrobu papiera štvornásobne a obrat predaja päťnásobne na 204 miliónov eur v roku 2017. Zároveň výška investícií za toto obdobie dosiahla 152 miliónov eur.f


„Nárast tržieb z minulého roka nebol iba výsledkom pričlenenia Palomy, ktorá ho skokovo zdvihla o vyše 86 miliónov eur. Narástli aj tržby závodov pôvodnej skupiny, a to približne o päť percent,“ hovorí predseda Predstavenstva SHP Group i najvyšší výkonný šéf všetkých jeho fabrík Slovák Richard Žigmund.
„SHP sa začalo viac zameriavať na prácu s našimi značkami a s inováciami. V porovnaní s nadnárodnou konkurenciou sme v minulosti najviac strácali práve v týchto oblastiach. V rámci vývoja produktov sme sa zamerali na nové dizajny a vône našich výrobkov a tiež sme rozšírili výrobu prémiovejších produktov papierovej hygieny, ako napríklad hygienické vreckovky a papierové obrúsky. To všetko sa postupne premieta do rastu kvality našich produktov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-19 12:52:06 - Feat.: - Title: Podnikanie je hlavný rozdielový faktor ekonomických systémov pred a po roku 1989 02 - Modified: 2024-11-10 08:56:21 - Feat.: - Title: Domácnosti štát pred najhorším ochránil. No lacný raj energií má na Slovensku aj tak obete 03 - Modified: 2024-10-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Manželia Gogolovci z Takoy: Chceme ukázať, že má zmysel vrátiť sa domov. Čo je ich konkurenčná výhoda? 04 - Modified: 2024-10-01 16:25:00 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: Prečo sa verejná inštitúcia musí pozastavovať nad svojou reputáciou a brandingom 05 - Modified: 2024-09-30 12:55:43 - Feat.: - Title: Podnikanie prináša slobodu. Je vhodné aj pre vás?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 01:40