Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-18 15:27:35 - Feat.: - Title: Manažérka Philip Morris: Základ je plat a náplň práce. No kľúčové pri nábore môže byť aj zber šiat či odpadu
02 - Modified: 2024-11-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Západ má problém s migrantmi, východ Európy zas s mladými. Experti pre HN opísali stav v Nemecku a Rumunsku
03 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť
04 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model?
05 - Modified: 2024-11-04 14:40:30 - Feat.: - Title: Situácia na nemeckom trhu práce sa zhoršuje. Firmy prijímajú stále menej ľudí, sú opatrné