StoryEditorMatka trnavského Stellantisu: Brusel ohrozuje kvalitu áut aj pracovné miesta
Obrovské investície do elektromobility sa podľa konzultačnej spoločnosti Alixpartners nemusia výrobcom nikdy vrátiť. Vysoké náklady si pritom vypýtajú svoju daň na pracovných miestach, kvalite či výslednej cene vozidla.
O elektromobilite sa intenzívne hovorí už viac ako desaťročie. Je známe, že výrobcov bude stáť miliardy, že bude zrejme na linkách potrebných menej pracovníkov aj to, že zákazníci si budú musieť najprv zvyknúť na nabíjanie či dojazd. Nikdy však neboli kroky jednotlivých výrobcov také dôležité ako v týchto mesiacoch. Automobilky sa totiž budú musieť do roku 2030 zmestiť do prísnych emisných limitov nastavených Bruselom. Životný cyklus jedného modelu je zhruba šesť rokov, a preto ak ich chcú splniť, musia masívne investovať už teraz.
Carlos Tavares, šéf jedného z najväčších producentov na svete Stellantis potvrdil, že vlády a investori síce tlačia na prechod na elektromobilitu, ale náklady sú za hranicami toho, čo môže automobilový segment ako taký uni...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 15:12:36 - Feat.: - Title: EÚ musí počkať na prvé kroky Trumpovej vlády, až tak prijímať opatrenia, tvrdí tajomník rezortu hospodárstva
02 - Modified: 2024-11-15 19:22:00 - Feat.: - Title: Automobilky v USA vyzvali Trumpa, aby nezrušil daňové úľavy na elektromobily
03 - Modified: 2024-11-14 09:08:07 - Feat.: - Title: V Bruseli sa diskutovalo aj o konkurencieschopnosti slovenských farmárov
04 - Modified: 2024-11-13 18:02:59 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky stále trpia nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily
05 - Modified: 2024-11-13 15:29:46 - Feat.: - Title: Obranu Ukrajiny nemožno odkladať, treba rýchlo konať, vyhlásil šéf ukrajinskej diplomacie