Mýtne súťaže stále nedobiehajú a komplikujú ich námietky. Poplatky za svoje cesty by chcel štát vyberať vo vlastnej réžii od roku 2023.
Polovica štátu a druhá súkromníkovi. Zistenie Najvyššieho kontrolného úradu o výbere mýta na konci roka 2019 šokovalo verejnosť. Od podvyživených diaľnic utekali peniaze po podpise niekoľkých sporných dodatkov.
Téma sa rýchlo stala jednou z hlavných pilierov predvolebných diskusií. Expremiér a aktuálny minister financií Igor Matovič vtedy nazval zmluvu so Skytollom najväčším podvodom Smeru a na tlačovke informoval, že cena za prevod elektronického mýtneho systému, služby a všetkých jeho komponentov od Skytollu do vlastníctva NDS by dosahovala štyristo miliónov eur.
Po voľbách sa témy chopil rezort dopravy pod taktovkou ministra Andreja Doležala. Ten začal plánovať nový tender s tým, že si mýto...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime
02 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?
03 - Modified: 2024-10-10 09:00:00 - Feat.: - Title: Podnikatelia za prevod zaplatia aj 40 eur a biznis sťažia i vyššie dane. Tu je sumár opatrení
04 - Modified: 2024-10-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Dôležité opatrenie koalícia pre nezhody odložila na ďalšiu schôdzu, v hre je 100 miliónov
05 - Modified: 2024-09-19 11:04:09 - Feat.: - Title: V auguste sa na elektronickom mýte vybralo takmer dvadsať miliónov eur