Nákladné auto vezie tovar v smere od hlavného mesta na Dunajskú Stredu. Má na výber, buď pôjde cestou, ktorá je pre kamióny určená a spoplatnená mýtom, alebo si vyberie cestu druhej triedy, ktorá je síce užšia, ale mýto je na nej nulové. Podľa trnavskej župy si dopravcovia vyberajú často druhú alternatívu, čím dochádza k degradácii ich ciest. Tie idú cez zastavené územia, čo má niekedy dosahy na domy a ich statiku. Kraj preto už pred dvomi rokmi avizoval, že chce spustiť pilotný projekt pre spoplatnenie tranzitu na niektorých dvojkách. Ministerstvo bolo ešte nedávno nápadu naklonené a k realizácii pilotu malo dôjsť začiatkom roka. Neskôr sa mal termín posunúť na júl. Dnes by mala mať župa pre spustenie všetko hotové, avšak stále nemajú požehnanie od rezortu.
Riešenie až s novým mýtom
Podľa Evy Pišovej, ktorá na župe riadi odbor dopravy, došlo v minulosti k viacerým pracovným rokovaniam za účasti zástupcov ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti a Správ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.