Rusko uviedlo na juhu európskej časti krajiny do prevádzky novú železničnú trať, obchádzajúcu ukrajinské územie, na rozdiel od doterajšej trati zo sovietskej éry. Oznámila to ruské médiá s tým, že minister obrany Sergej Šojgu vyznamenal vojenskú jednotku, ktorá sa na stavbe dvojkoľajnej a elektrifikovanej trate podieľala.
Železnica Žuravka-Millerovo v dĺžke 277 kilometrov sa začala stavať v roku 2015. Na jej stavbe pracovalo viac ako 1 700 vojakov s viac ako 700 kusmi techniky, jeden vojak tu prišiel o život. Počas stavby trate sa našlo sedem leteckých bômb z čias druhej svetovej vojny.
Pomenovaná po maršalovi
Šojgu udelil veliteľom 39. izolovanej železničnej brigády rád pomenovaný po sovietskom maršalovi Georgiovi Žukovovi, ktorý patril k hlavným strojcom víťazstva nad nacistickým Nemeckom. Stavba trati medzi obcami Žuravka a Millerovo sa podľa ministra zapíše "do slávnej kroniky brigády", pretože táto dráha "má obrovský význam pre intenzívnu a bezpečnú prepravu južným smerom".
Brigáda vznikla podľa serveru Newsru.com krátko po druhej svetovej vojne, aby plnila "úlohy štátneho významu", ako bola stavba Bajkalsko-amurskej magistrály či železnice do prístavu Novorossijsk, opravy tratí v Čečensku a v Abcházsku či obnova infraštruktúry na anektovanom Kryme.
Vojenské operácie
Žukovov rád, zriadený v roku 1994, má byť udeľovaný "za zásluhy pri vypracovaní a realizácii veľkých vojenských operácií", poznamenal server Newsru.com.
Vzťahy medzi Ruskom a Ukrajinou sa prudko zhoršili v roku 2014 po zvrhnutí proruského prezidenta prozápadnými demonštrantmi v Kyjeve, po následnej ruskej anexii ukrajinského polostrova Krymu a po vypuknutí ozbrojeného konfliktu medzi Ruskom podporovanými separatistami a vládnymi vojskami v ruskojazyčnej oblasti Donbasu na východe Ukrajiny. Konflikt si od apríla 2014 vyžiadal na 10-tisíc mŕtvych.