Slogan znie - "Banskobystrický región - Brána do srdca". Autorom loga aj sloganu je Tomáš Pastorok z Banskej Bystrice. Jeho návrh zvíťazil spomedzi 29 návrhov od 19 subjektov z celého Slovenska, väčšinou však z Banskobystrického kraja. Za víťazný návrh získal odmenu 30.000 Sk.
Farebnosť srdca v logu vychádza z farebnosti erbu BBSK. Vrchná, červená časť loga symbolizuje bránu. Pruhy dúhy vstupujúcej do srdca predstavujú päť strategických oblastí rozvoja cestovného ruchu - mestský a kultúrny (červený), kúpeľný a zdravotný (žltý), letnú horskú a vodnú turistiku (tmavozelený), zimný (modrý) a vidiecku turistiku a agroturistiku (bledozelený).
Logo BBSK tiež nadväzuje na celoslovenské "motýlie" logo a slogan Slovensko - Malá veľká krajina, ktorý používa Slovenská agentúra pre cestovný ruch.
Podľa Argaláša logo a slogan bude kraj používať pri propagácii cestovného ruchu. Sú určené na marketingové aktivity, propagáciu a reprezentáciu regiónu doma i v zahraničí. Budú sa používať na externú komunikáciu, na propagačných a prezentačných materiáloch, na darčekových predmetoch, na ostatných tlačovinách BBSK či na webe.
StoryEditor
Banskobystrický kraj má nové logo a slogan
Svoje logo a slogan predstavil v týchto dňoch verejnosti Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK). Logo je v tvare modro-červeného srdca, ktoré zároveň pripomína písmeno B. Do srdca vstupuje päť farebných pruhov. TASR o tom informoval Dušan Argaláš z odboru cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu BBSK.