Až 95 % obyvateľov Slovenska nemá vôbec žiadnu osobnú skúsenosť s nakupovaním cez internet. Viac ako raz využilo internet na nákup tovarov a služieb len 3,1 % Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý v júni tohto roku zrealizovala na vzorke 1 000 respondentov spoločnosť GfK Slovakia.
Na Slovensku využíva výhody tohto spôsobu nákupu tovaru, resp. objednávania služieb len veľmi malé percento populácie. Podľa výsledkov aktuálneho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia využilo aspoň raz možnosť nakupovať cez internet 5 % Slovákov. "Často" využíva túto možnosť menej ako 1 % obyvateľov Slovenska starších ako 15 rokov.
V prevažnej väčšine prípadov ide o nákup nových vecí. Približne pätina Slovákov, ktorí nakupujú cez internet, nakupuje okrem nových aj použité veci z druhej ruky, resp. z bazára.
Najčastejším predmetom nákupu cez internet sú rôzne veci pre potešenie. Okrem toho Slováci nakupujú cez internet oblečenie, elektroniku, ojazdené autá a ďalšie tovary a služby.
V Nemecku využíva v súčasnosti nákup cez internet takmer polovica jeho obyvateľov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v januári a februári tohto roku zrealizovala spoločnosť ENIGMA GfK. Aktuálne tak nakupuje cez internet viac ako 25 miliónov Nemcov, čo je 46 % celej populácie vo veku od 14 do 69 rokov.
K faktorom, ktoré podporujú súčasný fenomén nakupovania cez internet vo vyspelých krajinách, patrí dynamický životný štýl obyvateľov, vysoká internetizácia a dostatočne vyspelý virtuálny trh tovarov a služieb.
Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. S viac ako 120 pobočkami a zastúpeniami v 55 krajinách sveta patrí GfK Group medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. GfK Slovakia zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve na celom území Slovenska, prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov.
StoryEditor
Podľa prieskumu až 95 % Slovákov nikdy nenakupovalo cez internet
Až 95 % obyvateľov Slovenska nemá vôbec žiadnu osobnú skúsenosť s nakupovaním cez internet. Viac ako raz využilo internet na nákup tovarov a služieb len 3,1 % Slovákov. Na Slovensku využíva výhody tohto spôsobu nákupu tovaru, resp. objednávania služieb len veľmi malé percento populácie.