Spolková rada, horná komora nemeckého parlamentu známa aj pod nemeckým názvom Bundesrat, odmietla v piatok privatizáciu nemeckých železníc (Deutsche Bahn).
Spolkové krajiny sa obávali, že štát od nevýhodného financovania železníc odstúpi. Nemecký minister dopravy Wolfgang Tiefensee v piatok plán na reformu železníc opakovane zamietol a ponúkol spolkovým krajinám spoluprácu. Problémy s financovaním vyústili v celonárodný štrajk železničiarov, ktorý je odpoveďou na niekoľko mesiacov trvajúce spory o zvýšenie miezd s nemeckou spoločnosťou Deutsche Bahn.
Štrajk železničiarov prerušil v piatok premávku na viac než polovici prímestských a lokálnych vlakov v Nemecku. Počas septembrových rokovaní s vedením železníc odborová organizácia GDL odmietla navrhované 4,5-percentné zvýšenie platov, pričom pre zamestnancov železníc požaduje nárast miezd až o 31 percent. Asi 50 percent regionálnych vlakov ostalo v piatok stáť, pričom najviac zasiahnuté sú mestá Mníchov, Stuttgart a Lipsko. Minulý týždeň súd rozhodol, že štrajk sa nesmie dotknúť nákladnej dopravy a rýchlikov, pretože by to mohlo mať negatívny dopad na ekonomiku. "GDL doposiaľ nedostala od spoločnosti Deutsche Bahn žiadnu vylepšenú ponuku, a preto sme sa rozhodli pre štrajk," uviedla vo štvrtok ďalej odborová organizácia. GDL tvrdí, že mzdy jej pracovníkov sú v porovnaní s rušňovodičmi z iných európskych krajín príliš nízke. Spoločnosť Deutsche Bahn denne prepraví približne 5 miliónov cestujúcich.