StoryEditor

Najmenšia Dacia prešla vylepšeniami. Stále však patrí k najlacnejším autám svojho druhu

14.07.2024, 00:00
  • Dacia Spring je aktuálne najmenším a najlacnejším elektromobilom na mnohých európskych trhoch.
  • Aktuálne model automobilka vylepšila, dopriala mu osviežený vzhľad a novinky nájdeme i v kabíne.
  • Čoho sa prakticky vôbec nedotkla je pohon. Aký je najmenší člen pochádzajúci z Číny?

Máloktoré auto schytalo po svojom uvedení taký posmech ako Dacia Spring v roku 2021. Výkon iba 45 koní, zrýchlenie na stovku za 19,1 sekundy a dojazd okolo 200 kilometrov alebo tiež nie práve presvedčivé jazdné vlastnosti. Lenže zároveň išlo o najlacnejší elektromobil na trhu. Najlacnejší pritom zostal aj po facelifte, no zároveň je o dosť lepší ako predtým.

Svojich zákazníkov si dostupný plne elektrický model Dacia Spring rozhodne našiel. Predaje rástli z roka na rok a v rokoch 2022 a 2023 išlo o tretí najpredávanejší elektromobil súkromným zákazníkom v Európe vôbec. Teraz je tu facelift, ktorý má pár vecí zlepšiť a podporiť tak aj predaje.

Základná uvádzacia cena je dokonca ešte nižšia ako predtým. Na elektromobil je to i dnes skvelých 16 900 eur. Nebudeme sa púšťať do diskusie, či elektromobil áno alebo nie. Rovnako nechajme bokom otázku, akú uhlíkovú stopu za sebou nechá malý elektromobil určený na párkilometrové jazdy, keď je vyrábaný v Číne.

Otázkou tiež je, nakoľko sa lákavá cena zmení po prípadnom uvalení dodatočného európskeho cla na čínske autá. Vžime sa do situácie, že chcete elektromobil, a pozrime sa na to, či to môže byť práve Dacia Spring. Za nás rozhodne áno, píše portál iDNES.cz.

Vyfešákovaná

Po facelifte sa zo Springu stalo o niečo krajšie auto, pretože preberá niektoré prvky aktuálneho dizajnového jazyka značky, ktoré je možné vidieť napríklad na novom Dusteri. S dĺžkou 3 701 milimetrov je o 30 centimetrov kratšia ako Dacia Sandero, ale v aktuálnej podobe vyzerá moderne a robustne. Vpredu aj vzadu sú dva masívne čierne pruhy spájajúce svetlomety. Tie samotné majú svetelný podpis v tvare písmena Y. Vo vyšších výbavách potom vzhľad zlepšujú napríklad 15-palcové kolesá alebo polepy karosérie – to však nečakajte od základnej verzie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-12 09:36:49 - Feat.: 1 - Title: Čínske kupé môže poriadne zamiešať karty. Odhalil ho slovenský dizajnér Jozef Kabaň 02 - Modified: 2024-07-11 14:39:00 - Feat.: 1 - Title: Mali by ste radšej vrátiť vodičák? Ak pohoríte v tomto kvíze, na cesty radšej ani nechoďte 03 - Modified: 2024-07-10 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Poruchy i chyby pri používaní klimatizácie v aute. Mnohí k chladeniu pristupujú stále zle 04 - Modified: 2024-06-07 12:20:37 - Feat.: 1 - Title: Lacné ľudové SUV urobilo krok vpred, no nevyhlo sa ani lacným plastom a iným nedostatkom 05 - Modified: 2024-01-04 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Dacia chystá rumunskú odpoveď na Octaviu, Golf i Astru. Dorazí liftback aj kombík
01 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 02 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Skvelý zvuk, viacero prekvapení, ale absentuje základná funkcia. Takéto sú lacné slúchadlá od Sony 03 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Častý zlozvyk vodičov: Kedy využívať hmlovky a kedy vám už môže hroziť pokuta? 04 - Modified: 2024-11-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Honda vylepšila svoj najpredávanejší model v Európe. Zmenami reaguje na zákazníkov 05 - Modified: 2024-11-11 10:53:22 - Feat.: - Title: Otestovali sme vrcholný iPhone. Obhájil si pozíciu v konkurencii toho najlepšieho, čo Android tento rok dal?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
12. november 2024 11:02