StoryEditor

Vyskúšali sme jeden z top elektromobilov na trhu. Bežnú prémiu odsúva na druhú koľaj

11.06.2024, 11:15
  • Porsche urobilo na svojom elektrickom modeli Taycan mimoriadne rozsiahlu modernizáciu.
  • Nové verzie majú vyšší výkon, väčší dojazd, rýchlejšie zrýchlenie a špičkové nabíjanie s vyššou stabilitou.
  • V teste sme sa pozreli na „základ“, ktorý mnohým plne postačí a kvalitou či cenou zároveň milo prekvapí.

Nutnosť ponúknuť zákazníkom i nejaký elektrický variant vozidla už zasiahla prakticky všetky známe automobilky pôsobiace aj na európskom trhu. Výnimkou nie je ani značka Porsche, ktorá bola roky známa najmä svojimi špičkovými športovými vozidlami a tohto typického charakteru sa rozhodne neplánovala vzdať ani v prípade osadenia „pohonu budúcnosti“ – elektromotorov.

Vznikol tak atraktívny model Taycan, prvý čisto elektrický zástupca z portfólia výrobcu, ktorý bol od základu vyvíjaný ako výhradne elektromobil. Debutoval v roku 2019 a vyrobených už bolo viac ako 150-tisíc kusov, ktoré si to následne namierili k majiteľom. Po vyše štyroch rokoch je teda pomerne logické, že sa výrobca dopracoval k modernizácii, a to pomerne rozsiahlej, pričom ju doprial celému modelovému radu (Sedan, Cross Turismo i Sport Turismo).

Hoci ako to v mnohých prípadoch býva, na prvý pohľad bude pre laikov spoznávanie novinky trochu náročné. Nám sa do rúk medzi vôbec prvými na Slovensku dostal hádam najšportovejšií variant sedan v takmer základnej konfigurácii pohonu, no v pútavej výbave a vo výsledku naozaj zaujímavej cenovke. V pozitívnom zmysle.

Na cestách sa odlíšite

Hoci sme za volantom modelu sedeli iba niekoľko dní, pútanie pozornosti bolo jednoznačné, a to sme nedisponovali nejakým šialeným lakovaním – spoločnosť nám robila jemná farba Provence. Porsche nie je na slovenskom trhu žiadnym nováčikom a rozhodne sa značke v predajoch nedarí zle, no na cestách sú zástupcovia rozhodne nápadnejší a menej „opozeraní“ ako iní prémioví konkurenti. Nehovoriac o tom, že kto sa vydá voľbou modelu Porsche, zrejme mu nie je cudzia vášeň k autám a samotnej jazde (najmä športovejšej).

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-31 10:28:07 - Feat.: 1 - Title: Legenda dostala prvýkrát hybridný pohon. Auto vďaka tomu pribralo, ako sa to odrazí na dynamike jazdy? 02 - Modified: 2024-04-17 09:36:15 - Feat.: 1 - Title: Nová povinnosť pre autá od júla 2024: Znamená stopku pre obľúbené fiaty i porsche 03 - Modified: 2024-01-30 13:11:00 - Feat.: 1 - Title: Luxusnému elektrickému Porsche rozpárali karosériu. Zlodejom „zachutili“ svetlomety 04 - Modified: 2024-01-26 13:15:00 - Feat.: 1 - Title: Porsche odhalilo svoje prvé elektrické SUV: Macan upúta dizajnom i špičkovou technikou 05 - Modified: 2024-01-29 10:35:00 - Feat.: 1 - Title: Európska únia by ešte mohla odložiť zákaz spaľovacích áut, tvrdí finančný šéf Porsche 06 - Modified: 2023-12-19 14:10:00 - Feat.: 1 - Title: Jeden z najobľúbenejších modelov Porsche končí. Väz mu však nezlomili prísne emisie
01 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 02 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. november 2024 18:40