Elektromobily ešte stále patria pomerne na okraj záujmov Slovákov, no aj napriek niekoľkým nevýhodám – ktoré sa medzičasom zmenšujú – dokážu v mnohých smeroch prekvapovať. Okrem mimoriadneho ticha počas jazdy totiž ponúknu aj v zdanlivo slabých výkonových verziách oveľa lepšiu dynamiku.
Najmä potom ak ide o mestské prostredie. Ide o to, že elektromobily majú k dispozícii maximálny výkon prakticky od „nulových“ otáčok a tak nečakáte kým sa nafúkne turbo, zareaguje agregát a vozidlo sa rozhýbe vpred. Všetko je za volantom elektromobilu rýchlejšie, agilnejšie. A výrobcov práve tento charakter elektromobilov hrá do kariet v momente, kedy prídu s plánom uviesť na trh športový model.
Dosiahnuť vysoký výkon je totiž oveľa ľahšie, než u konvenčných spaľovacích vozidiel. Je to však vždy iba o výkone? Dobrý ostrejšie naladený model musí dokázať viac, než len vystreliť na stovku v priebehu žmurknutia. A práve to, ako zvládla naladenie kórejská automobilka Kia s historicky najvýkonnejšou novinkou EV6 GT nás v redakčnom teste zaujímalo. Výsledok? Ten si prečítajte v riadkoch nižšie.
Už na pohľad nabrúsené UFO?
Za volantom futuristicky pôsobiaceho elektromobilu EV6 sme sa už pred časom ocitli, hoci porciou koní siahal variant s výbavou Earth výrazne nižšie, celkové riešenie nám vyhovovalo. A to pri pohľade na exteriér, ako aj po nastúpení do kabíny. Nenechajte sa pritom zmiasť, novinka je poriadny kus auta – na dĺžku predsa len meria 4,7 metra a na šírku dosahuje taktiež nezanedbateľných 1,9 metra.
Zostáva vám 81% na dočítanie.