Nalejme si čistého vína, pôvodný Hyundai Ioniq nepatril spomedzi konkurentov práve k najkrajším modelom. Hoci priznávame – dizajn je vždy do veľkej miery subjektívna vec a čo sa páči jednému, nemusí byť podľa gusta niekoho iného. Takže ani v tomto prípade neberieme nikomu preferencie.
O novom rade Ioniq, ktorým kórejská značka Hyundai odštartovala novú elektrickú ofenzívu, sa však dá určite hovoriť ako o vzhľadovo príťažlivej i kontroverznej rodinke. Zatiaľ ide o dvojicu rôznych modelov, a to najmä, pokiaľ ide o karosárske krivky. Prvým bol Ioniq 5, ktorý na snímkach síce pôsobí ako hatchback, v skutočnosti je to však urastený crossover s retro dizajnovými prvkami.
Výrobca pritom plánuje odlišovať modely číslicami tak, že párne patria sedanom a nepárne budú označovať SUV. Druhým v poradí sa stal „streamliner“ Ioniq 6, ktorý sme si aktuálne vyskúšali na prvých krátkych jazdách v okolí Svätého Jura. A prvý dojem? Novinku rozoberieme v plusoch a mínusoch nižšie.
(+) Dizajnovo uletené UFO
Treba uznať, že Hyundai sa nebál experimentovať, a či už pri Ioniq 5 alebo Ioniq 6, v oboch prípadoch ide o originálny dizajn. Pre niekoho síce môže byť aj prehnane futuristický alebo ázijský, za nás však potvrdzujeme, že pri osobnom stretnutí pôsobí dvojica modelov podstatne lepšie ako na fotografiách. A zatiaľ čo Ioniq 5 je naživo oveľa väčší kus auta, Ioniq 6 pôsobí kompaktnejšie.
Zostáva vám 82% na dočítanie.