Doba ikonických automobilov je už zrejme nadobro za nami. No uznávame, že stále vznikajú výnimočné autá, ktoré si obľúbite. Dnešné vozidlá ponúkajú nespochybniteľne väčší výkon, technologickú výbavu, komfort, bezpečnosť či kombináciu všetkých spomenutých parametrov do jedného balíka, akoby sa z nich ale postupne vytrácalo isté jedinečné čaro.
Chýba im iskra, ktorú mali v sebe špecialitky napríklad z 90. rokov. Dnes dokonca mnohé z nich patria k skutočne vyhľadávaným artiklom. Prečo asi? A potom z času na čas príde výstrelok, ktorý všetkým pochybovačom zavrie ústa. Že sa dnes nedá vyrobiť auto, ktoré síce nebude dosahovať najväčší obrat z portfólia značky, ale dokonale poteší jazdecky založených fanúšikov? Ktoré vo vás vzbudí niektoré nečakané emócie?
Jednoducho si poviete, že tá dnešná doba plná tlaku na emisie a čoraz rozsiahlejšia elektrifikácia predsa len ešte nie je taká zlá. Človeku sa ani nechce veriť, s čím v poslednej dobe napríklad Toyota prichádza na trh. Toyota GT86 v roku 2012 bol len začiatok.
O päť rokov znovuzrodená Supra v spolupráci s BMW a pred rokom malý nabrúsený športiak GR Yaris je následne veľmi príjemné pokračovanie. Veľmi. A to všetko kvôli dôvere v hybridy, pre ktoré sa automobilka pred rokmi rozhodla. Vďaka za toto smerovanie.
Charakter pre mnohých maskuje
Začneme dizajnom a máme na to jednoduchý dôvod. Toyota GR Yaris totiž na prvý pohľad pôsobí pre "neodborné" oko ako bežný mestský automobil s trochu priostreným dizajnom. Taká tá krabička, ktorá sa tvári športovo a pritom pod kapotou pracuje trojvalec, zameraný na úsporu. Z časti je to pravda, no k tomu sa dostaneme neskôr. Ak však aspoň trochu sledujete dianie na scéne a v krvi vám koluje benzín, okamžite tento cestný rely špeciál odlíšite.
Yaris s predponou GR je totiž zrodený spoločnosťou Tommi Mäkinen Racing a dívíziou Gazoo Racing, pôsobiacou ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.