Motoristi pohon na LPG dobre a už aj pomerne dlho poznajú. Napriek tomu, že nad ním mnohí neraz uvažovali, nejazdia naň, aj keď cena za liter skvapalneného plynu je dlhodobo v porovnaní s benzínom či naftou fakticky polovičná. A dnes to môže byť výhra, keď na čerpacích staniciach necháme za liter benzínu aj 1,6 eura.
Mnohých odrádza najmä dodatočná zástavba systému prídavného paliva do auta, ktorú treba riešiť u odborníkov a tiež prepad výkonu, vyššia spotreba, strata batožinového priestoru... Nevýhod spojených s LPG je skutočne celkom dosť. Presnejšie povedané - bolo.
Test Dacie Duster vo verzii na LPG potvrdzuje, že to všetko je v súčasnosti už len minulosť. A objavili sa aj ďalšie plusy. Modernizovaný športovo-úžitkový obľúbenec z Rumunska vyriešil všetky uvedené problémy súvisiace s LPG.
Dokonca ani už samotnou kúpou neodradí potencionálnych záujemcov. Novinka nestojí o veľmi viac ako podobná verzia, využívajúca na svoje pohon len benzín. Všetky podrobnosti si môžete pozrieť a dozvedieť sa vo video-recenzii nižšie:
Zisťovali sme taktiež, aké nedostatky má rumunské LPG SUV a veru, okrem nemožnosti parkovať v podzemných garážach a nemožnosti získať Duster LPG v prevedení aj s pohonom všetkých štyroch kolies v podstatne žiadne zásadné negatíve nemá.
Nehovoriac o tom, že zákaz parkovania v podzemných garážach sa týka plynových vozidiel vo všeobecnosti a tak sa tento mínusový bod nedá úplne pripisovať Dusteru ako takému. O to viac má nová Dacia bližšie k titulu "najrozumnejšia kúpa".
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.