So svojím drobným súrodencom toho síce veľa spoločného nemá, no i tak nesie pyšnú inšpiráciu jeho menom. Nový Yaris Cross dopĺňa bohatú paletu modelov japonskej automobilky Toyota o veľmi dôležitého člena, spadajúceho do čoraz populárnejšieho segmentu CUV – teda kompaktných crossoverov B.
V zásade, s klasickým Yarisom novinka zdieľa iba podvozkovú platformu TNGA-B či niekoľko vizuálnych prvkov, vo väčšine ďalších ohľadov už potom kope svoju „vlastnú ligu“, v ktorej chce priniesť zákazníkom priestrannosť, štýlový vzhľad, modernú techniku a obratnosť predurčenú do mestských uličiek.
To, čím sa od nemalej konkurencie na dnešnom trhu model odlišuje, je aj ponuka pohonov. Okrem konvenčného 125-koňového benzínu sa totiž ponúka aj v nami testovanom vyhotovení s hybridným pohonom či pohonom prednej nápravy alebo dokonca oboch náprav.
To sa dnes u konkurentov príliš nevidí, mnohí totiž dávajú prednosť len roztáčaniu predných kolies, a tak aj v tomto smere môže Yaris s prívlastkom Cross zaujať. Podarilo sa mu to u nás?
Hviezdna spotreba
Do rúk sme dostali pre Toyotu azda tradične hybridné vyhotovenie modelu, ktoré je z nášho pohľadu úplne ideálnou voľbou. Najmä teda ak budete auto využívať primárne v meste a nezakladáte si na cene do 17-tisíc eur. Do tejto hranice sa totiž s hybridom nedostanete ani v najzákladnejšej výbave, no benzín si vo verzii Active zaobstarať viete a dostanete ešte o necelých 10 koní navyše.
Nám v útrobách pracovala taktiež 1,5-litrová pohonná jednotka Dynamic Force, ktorá však spolupracuje s hybridnou technikou a na výhradne predné kolesá posiela maximálny výkon o niečo skromnejších 116 koní. Je to málo? Nemyslíme si. S autom, ktorého prevádzková hmotnosť je len necelé 1,2 tony, si dokáže porcia kobýl pekne poradiť.
Zostáva vám 85% na dočítanie.