StoryEditor

Testovali sme elektrické BMW. Má skvelý odpich, no niektoré veci vás potrápia

18.06.2018, 09:00
Kráľovské ticho, komfort a rýchlosť. Takto sa používa elektromobil v meste.

Článok si môžete prečítať v aktuálnom vydaní magazínu prečo nie?!, ktorý je iba dnes - v pondelok 18.6.2018 súčasťou Hospodárskych novín. 

Pre všetkých, ktorí milujú obrovské motory, bezchybne nastavený výfuk či vôňu benzínu, máme zlú správu. Budúcnosť bude hlavne tichá a elektrická. My sme si ju vyskúšali už teraz.

Nechceli sme však začínať až tak negatívne. Nezúfajte, klasika nikdy nevymrie. Teda na najbližších 30 rokov určite nie. Budúcnosť však prichádza potichu. A to bude dnes kľúčové slovo. Prvým momentom, ktorý každého pri nasadnutí do elektrického auta ohúri, je takmer absolútna oáza ticha a pokoja.

K elektrickým autám sa však dnes hlási takmer každý. Najvýraznejšiu pozíciu má určite americká Tesla, no tá aktuálne zažíva vlastné problémy s Modelom 3.

Odpoveďou, ako sa jednoducho, rýchlo a ekologicky presúvať v rámci mesta, má aj jedna z najobľúbenejších automobiliek na svete BMW s modelom i3. Nie je to pravé driftérske auto a nemusí to byť ani láska na prvý pohľad. Áno, má aj svojský dizajn.


Je to však unikátne auto, ktoré zaujme napríklad už len filozofiou pri výrobe. Používajú sa tu prírodné či recyklované materiály a auto je navrhnuté najmä na „prežitie“ v meste. Vyrába sa v továrni, ktorá navyše využíva zelenú energiu.

No a keď už ho máte pred sebou, tak hneď pri nastupovaní cítite, že ste sa stretli s autom z budúcnosti. A keď sa posadíte za volant, neviete, kam sa skôr pozerať.

BMW

​Toto totiž nie je obyčajné auto, ale ukážkový príklad toho, ako myslieť ekologicky. Materiály sú priateľské k životnému prostrediu a všetko je pripravené a prispôsobené na mestskú premávku. Aby sme boli konkrétni, i3 je veľmi agilné auto s výborným výhľadom a množstvom bezpečnostných systémov.

Dobre známy model prešiel v poslednom čase univerzálnym faceliftom, kde dostal vyššiu kapacitu batérie, a do ponuky pribudol aj rýchlejší model BMW i3s. My sme testovali ešte ten klasický. A to s potenciálnym dojazdom okolo 300 kilometrov.

V skutočnosti, keď sa prehupnete cez 200, začnite sa obzerať po nabíjačke. Na Slovensku máte slušný výber, kde svojmu autu doplníte šťavu.

BMW ponúka svojim majiteľom plug-in hybridných vozidiel a elektromobilu i3 možnosť nabiť si ho zadarmo – u jedného z bratislavských predajcov v Dúbravke. Vhod padne aj „bonus“ v podobe business lounge, zasadačky a baru.

BMW

​Samotné auto je výborné do mesta, má skvelý odpich, ktorý sa pri rýchlosti do 60 kilometrov za hodinu vyrovná aj športovým autám. Na dlhšie výlety by sme ho však nebrali. Potrápi vás dojazd aj priestor.

Výhoda elektromobilov na Slovensku je ešte tá, že vám štát (zatiaľ) zaň zadotuje päťtisíc eur. Elektrina je relatívne lacná, a tak budete jazdiť približne za dve eurá na sto kilometrov. No a toto je už veľmi slušný deal, čo poviete?

BMW i3

Motor: Elektromotor
Výkon: 125 kW (170 koní)/250 Nm
Maximálna rýchlosť: 150 km/h (obmedzená)
Batéria: 33,2 kWh
Dojazd: 300 kilometrov – 200 na každodenné jazdenie podľa BMW
Rýchlosť nabíjania: 39 minút na 80 percent (rýchlonabíjačka)
Hmotnosť: 1 320 kg
Akcelerácia: z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy
Cena od: 43-tisíc eur

01 - Modified: 2021-02-25 08:15:33 - Feat.: - Title: Porovnávací test mestských áut. V súboji sa stretlo prémiové BMW, Honda aj Fiat
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 22:11