Posmešky či pozeranie cez prsty. Aj také boli kedysi reakcie niektorých ľudí pri spomenutí modelov od rumunskej automobilky. Áno, ponuka Dacie bola vždy zameraná na skutočne dostupné a pomerne lacno pôsobiace vozidlá, avšak azda najlepší pomer ceny a protihodnoty sa jej nedal nikdy uprieť.
Pre nenáročných to bola voľba číslo jeden, keď za svoje peniaze dostali to, čo nevyhnutne potrebovali na presun medzi bodom A a B. S príchodom horúcich noviniek Sandero a Logan sa však situácia o poznanie zlepšila a už rozhodne nemôžeme hovoriť o vyslovene sparťanských autách. Sympatie si rozhodne získajú.
Rukami nám už nedávno prešiel kompaktný hatchback Sandero a teraz nastal čas vyskúšať schopnosti obľúbeného Loganu. Ten je aktuálne k dispozícii výhradne ako sedan s pohonom na benzín a LPG, teda s riešením, ktoré ostatní zavrhli a ženú sa skôr cestou elektrifikácie.
Dacia tomuto smeru ako jedna z mála dlho odolávala a hoci už ponuku obohatil elektromobil Spring, ostatné modely dávajú ešte stále prednosť práve konvenčným motorizáciám či skvapalnenému ropnému plynu ako v našom prípade.
Viac výkonu pri šetrení
Záujemcovia o Logan to nebudú mať s rozhodovaním príliš ťažké. Na výber je momentálne iba jediná motorizácia, a teda litrový trojvalec s označením TCe 100 LPG. Spaľuje nielen benzín, ale vie fungovať i na LPG, pričom výkon sa odráža od práve zvoleného paliva. Ak bude auto v režime na benzín, ponúkne 90 koní a 160 Nm krútiaceho momentu.
Ak však šikovným tlačidlom vedľa volantu vľavo nastavíte režim LPG, pokojne aj počas jazdy, auto získa vý...
Zostáva vám 85% na dočítanie.