Už dávno neplatí, že Škoda je „lacná“ značka. Potvrdili sme si to ihneď v prvý deň, ktorý sme mohli stráviť so Škodou Karoq. Bola totiž v červenej farbe. Nič výnimočné, čo by pôsobilo okázalo.
Hoci sú Slováci pri výbere farby až príliš konzervatívni, pozreli sme si, akú má červená na Karoqu cenu. Jej cenu by sme neuhádli. Ľahko totiž presahuje tisíc eur, čo je na aute tejto kategórie minimálne zaujímavé.
Prvý model, ktorý dorazil do redakcie, sme si poctivo vybrali. Primárne sme chceli nový moderný motor od Volkswagenu, ktorý je malým odkazom na fakt, že downsizing nie je riešením na všetko. Pod prednou kapotou Karoqu bola nová, benzínová 1,5-ka.
Narástol objem, zostali štyri valce a má adekvátny výkon aj spotrebu. Je to jeden z prvých modelov od Škody, ktorý tento „supermoderný“ motor od Volkswagenu dostal. Jeho výkon je príjemných 150 koní. Auto sa tak nestratí v meste, ale ani mimo neho. Má príjemnú charakteristiku, plynulý nástup, ktorý bol u nás kombinovaný so sedemstupňovým automatom.
Perfektná kombinácia. Manuál by Karoqu až tak nesedel. Predsa len sa často kupuje kvôli komfortu cestovania, a tak voľba automatu je ideálna. Navyše známa DSG prevodovka vás spolu s novým motorom ani „nezruinuje“. Pri vyslovene svižnejšom jazdení po meste a mimo neho sme dosahovali spotrebu ľahko cez sedem litrov. Ak spomalíte tempo, jazdiť budete približne za šesť litrov. Ak do úvahy zoberieme fakt, že sme testovali „surové“ auto, ktoré malo najazdených ledva 500 kilometrov a nemalo zabehnutý motor, je to perfektný výsledok.
Spotreba sa pri tomto motore môže dokonca podľa nás dostať do tabuľkových hodnôt, ktoré sľubujú kombinovanú prevádzku za približne 5,6 litra. Nový 1,5-litrový benzínový motor považujeme v Karoqu za najlepšiu voľbu. Má to však chybu. A to pre mnohých budúcich majiteľov, ktorý by chceli toto SUV ihneď možno veľkú. Karoq s týmto skvelým motorom dostanete zatiaľ len ako predokolku. Na pohon si 4x4 si musíte kúpiť iný, drahší motor alebo čakať.
S 2,0 TDI bude Karoq na cestách „lietať“ a je to jediná možnosť, ako sa najskôr dostať k pohonu všetkých kolies. K dosaniu bude od 21 týždňa v roku 2018. Toto je SUV do mesta. Ak chce niekto niečo extra, musíte si priplatiť. Škoda nás však upozornila, že napokon pohon 4x4 bude aj k motoru 1,5 TSI, ale až v 42. týždni roku 2018. A to bude výborná kombinácia. Ak môžete počkať, tak vyčkajte.
Dobrý kazil ešte fakt, že Škoda si napríklad prvok ochrany dverí, aby ste susedovi alebo sebe neoškreli auto, nechala exkluzívne len pre Kodiaq. Karoq je mestské SUV a svedčalo by mu to.
Na druhej strane, má však neuveriteľné možnosti v kufri. Jeho objem je v základe 521 litrov, ktoré sa dajú vynikajúco využiť. Dokonca by sme Škodu označili za Mercedes, ak sa pozrieme na spracovanie a využitie batožinového priestoru. Jednoducho to vie perfektne. Nie je to len „jama“, ale funkčný priestor. Niekde si nemáte ani kde zavesiť tašku, a tu máte štyri veľké háčiky, svetlo, sieťový systém a dokúpiť si môžete mnohé ďalšie doplnky. Navyše sme tu mali aj sedadlá VarioFlex.
V skratke to znamená, že zadný rad dokážete, ako v Škode Yeti, úplne vybrať von. Tak máte zo Škody Karoq malé úžitkové auto. Manipulácia so sedadlami je navyše rýchla.
Počas testovania sme Karoq označili ako najmodernejšiu Škodu, ktorá sa dnes vyrába. Počas krátkej prezentácie sme sedeli aj v modeli, ktorý mal namiesto budíkov už displej. Prvýkrát v Škode. Vyzerá to úžasne. Máte pred sebou presne to, čo chcete vidieť, oceníte najmä vstavanú navigáciu alebo iné prehľadné zobrazenia. Škoda však Karoq s displejom ešte nedodáva, a tak aj my sme sa museli uspokojiť s klasickými budíkmi.
Ak však uvažujete, že si počkáte a chcete ho – smelo do toho. Náš červený Karoq bol vybavený aj adaptabilným podvozkom a dokonca aj novým systémom so vzdialeným prístupom.
Konečne sme tak v rukách mali auto od Škody, ktoré môžete ovládať cez aplikáciu. A to je výborná vec. Službu máte na rok zadarmo a rýchlo sa na ňu zvyká. Jediné, čo nám prekážalo, je, že za jazdy neviete auto „odsledovať“.
Dokážete však presne určiť jeho polohu, keď zaparkuje. Viete na diaľku sledovať dáta o spotrebe a jazde alebo si do navigácie poslať presnú trasu, kam aktuálne mierite. Ak však Karoq požičiate napríklad vašim deťom, viete si dokonca nastaviť, že auto pošle na mobil notifikáciu, ak prekročilo vami nastavenú rýchlosť alebo ak opustilo vymedzený priestor. Skutočne sa Škoda týmto systémom môže chváliť. Funguje výborne, pričom spárovanie auta a celé nastavenie aplikácie zvládnete za pár minút.
Poďme však k jazdným vlastnostiam. Najvýraznejším prvkom je tu podvozok, ktorý je príjemne komfortný. Dokonca sa nám auto zdalo pri jazdách lepšie a šikovnejšie ako veľký a populárny Kodiaq.
S autom sme nešli na limit, no pri obyčajnom jazdení v meste či v malom teréne budete veľmi spokojní. Dobrý je výhľad, nastupovanie aj prehľad okolo auta. Na zadných sedadlách sa pohodlne odvezú dvaja dospelí ľudia. Zadná lavica je posuvná, no traja sa tu už tlačia.
Veľké mínus, ktoré sa nám na novom multimediálnom systéme nepáči, má od nás aj Karoq. Nastavovanie hlasitosti dotykovými tlačidlami stále nepovažujeme za ideálne riešenie. Inak so systémom a jeho možnosťami nemáme najmenší problém.
Dokonca si môžete doobjednať aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Nemyslelo sa však na jednu vec. Ak budete mať automat v polohe „P“, veľmi ťažko sa mobil z priehradky, kde sa nabíja, vyťahuje.
Oceňujeme však výkon LED svetiel či možnosti adaptabilného radarového tempomatu. Auto má protikolízny systém do mesta či dostupnú cúvaciu kameru. Jednoducho, Karoq je výborne pripravené auto do mesta či ľahšieho terénu. Absolvovali sme aj workshop na offroadovej trati s pohonom 4x4 a auto sa nemusí za nič hanbiť. Má asistenta do terénu či pri krokovom klesaní z kopca.
Škoda má skvelý Kodiaq, no teraz postavila dokonca lepšie SUV, ako je jeho väčší brat. Karoq bude veľmi silným hráčom vo svojej kategórii, má dobrú ponuku motorov a šoféruje sa veľmi príjemne. Pripravte sa však na jeden fakt. Ak si chcete vyskladať jeden podľa predstáv – lacný nebude.