StoryEditor

Ovládli čínske značky Európu? BYD plesnivie v prístave, zatiaľ sa darí iba jednej značke

08.06.2024, 00:00
  • Čínske značky začali vo veľkom putovať na európsky trh a potrápiť chcú konkurentov najmä pomerom cena/protihodnota.
  • Ako zatiaľ ukazujú dáta, masívnejšie presadenie zatiaľ na starom kontinente značky nedosiahli.
  • Očakávania mali mnohí väčšie, BYD napríklad musel riešiť pleseň na dovezených a dlho odstavených kúskoch v prístave.

S výraznejším nástupom elektromobility sa začali do Európy dostávať aj modely z dielne čínskych značiek, ktoré spravili za uplynulé roky veľký krok vpred a ich vozidlá dokážu v mnohých smeroch výrazne potrápiť zavedenú európsku konkurenciu. Ich hlavnou zbraňou je najmä bohatá výbava už v základe a luxusne orientované prevedenia, ktoré však cenou spadajú do nižších kategórií.

Aj preto sa príchodu čínskych zástupcov do Európy mnohé automobilky obávajú. A právom. Treba však priznať, že vzhľadom na povinnosť v podobe cla a úprav áut pre splnenie tunajších nariadení pre uvedenie do prevádzky, je tá cena výrazne vyššia ako na ich domácom trhu. O tom, že majú na svojich modeloch Číňania vysoké marže aj napriek vyšším nákladom na uvedenie, sme už nedávno informovali.

15 najpredávanejších čínskych značiek v Európe za január až apríl 2024:

Skutočne ide o masívnu inváziu, ktorá by mala robiť „domácim“ značkám pôsobiacim v Európe vrásky? Rozhodne áno, no zatiaľ sa vplyv čínskych automobiliek neukázal v plnej sile. Naopak, mnohí výrobcovia rátajú predaje skôr na stovky kusov, než na desiatky alebo stovky tisíc. Výnimkou je iba jedna, ktorá sa nateraz dokázala na starom kontinente výraznejšie presadiť.

Veľké očakávania boli a stále v podstate aj sú od značky BYD. Tá síce netrhá rekordy v predajoch v Európe, no na svojom domácom trhu patrí medzi elitu, ktorá sa dokonca v celkovej výrobe e-áut preťahuje o prvenstvo s americkou Teslou. BYD je jednou z najstarších čínskych značiek automobilov, ako aj obrovská technologická spoločnosť a pýcha rozvíjajúceho sa čínskeho automobilového priemyslu.

Plesnivý BYD v prístave

Uvedenie na starý kontinent si však výrobca zrejme predstavoval trochu inak, aby sa značka vyhla prípadnému navýšeniu cla a dokázala uspokojiť predpokladaný veľký dopyt zákazníkov, nechala si do nemeckého prístavu loďou BYD Explorer No.1 naviesť zhruba tritisíc svojich modelov (modely pribúdajú však aj v iných prístavoch). Trochu sa prepočítala a teraz celý rad jej vozidiel stojí v prístavoch a plesnivie, informoval nemecký Focus. Dôvodom je upadajúci dopyt, ale taktiež zrušenie dotácií na kúpu e-auta v Nemecku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 66% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-07 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sen o rýchlej elektromobilite sa v Európe i USA rozplýva. Uponáhľanie výrobcom škodí 02 - Modified: 2024-06-05 14:27:07 - Feat.: 1 - Title: Zabijaci elektromobilov? Tieto autá zdolajú vyše dvetisíc kilometrov, stoja pod 13-tisíc eur 03 - Modified: 2024-05-29 18:22:46 - Feat.: 1 - Title: Čínske MPV, ktoré je zmesou drahších i lacnejších áut. Dych vyráža najmä interiérom 04 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: 1 - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
01 - Modified: 2024-11-21 09:49:26 - Feat.: - Title: Americký kaviarenský reťazec zvažuje možnosť predaja podielu vo svojich aktivitách v Číne 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 03 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 04 - Modified: 2024-11-19 10:03:28 - Feat.: - Title: Európe chýba odvážna hospodárska politika. Mala by spojiť svoje sily a zdroje, vyhlásila Lagardová 05 - Modified: 2024-11-19 09:21:40 - Feat.: - Title: EÚ chce prinútiť čínske firmy, aby zdieľali technológie s európskymi partnermi, píše Financial Times
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 14:47