Elektromobily sa začínajú na trhu s novými vozidlami čoraz viac presadzovať, hoci o masívnych predajoch, ktoré by v číslach zásadne ohrozovali alebo sa dokonca vyrovnávali konvenčným autám so spaľovacím motorom, hovoriť stále príliš nemožno. Dôležité je, že za posledné roky sa ponuka výrobcov v súvislosti s elektrickými verziami automobilov výrazne rozrástla, čo dáva možnosť väčšieho výberu zákazníkom.
Pritom už neplatí, že elektromobily sú určené výhradne do mesta a väčšie vzdialenosti nezvládajú. Bežne dnes už nájdeme na trhu modely, ktorých dojazd na jedno nabitie je aj v reálnych podmienkach niekoľko stoviek kilometrov a ak už motoristovi dôjde „šťava“, vďaka rýchlemu vývoju a vylepšeniam technológií je možné moderné elektromobily nabiť aj v priebehu pol hodiny.
Samozrejme, najideálnejšie je siahnuť po elektromobile vtedy, ak máte jednoduchý prístup k nabíjaciemu bodu – najmä doma, kde je cena za nabíjanie najpriaznivejšia, zároveň je takýto spôsob čerpania energie najkomfortnejší pre samotného majiteľa a najbezpečnejší pre elektromobil.
Využívanie rýchlonabíjačiek je síce pohodlný, no zároveň aj najdrahší spôsob dočerpania energie do trakčnej batérie. Okrem toho, vysoký výkon, nabíjanie do stopercentnej kapacity a časté využívanie rýchlonabíjačiek môže z dlhodobého hľadiska batérii škodiť, časom prispieť k jej skoršiemu znižovaniu kapacity a teda i znižovaniu dojazdu vozidla.
To však nie je jediný problém, ktorý elektromobilom – na prvý pohľad takmer bezúdržbovým a bezporuchovým vozidlám – hrozí. Ukazujú to prvé údaje asistenčnej služby nemeckého autoklubu ADAC, ktorý vyhodnocoval výjazdy svojich „žltých anjelov“ k poruchám motoristov. A chyby porovnával aj s konvenčnými spaľovacími modelmi na benzín či naftu.
Zostáva vám 73% na dočítanie.