Prehrievanie motora môže spôsobiť až fatálne poškodenia a drahý servis. Jednoducho, ak podceníte sprievodné „javy“ a včas nezasiahnete, dokážete motor pochovať a následne si budete musieť pripraviť nemalé peniaze na opravu pôvodného agregátu, výmenu motora alebo rovno kúpu nového vozidla – u starých modelov sa totiž už nemusí oprava finančne vôbec oplatiť.
Dôležité pritom je uvedomiť si, že k takejto udalosti nemusí dochádzať iba v letnom období, ale aj v zime. Pravdou však je, že kvôli vysokým teplotám a slnečnému počasiu je riziko oveľa vyššie práve v blížiacom sa lete. A hoci prehrievanie motorov bolo doménou najmä rokov minulých, ani novším kúskom sa vyhýbať úplne nemusí. Nehovoriac o tom, že na Slovensku máme jeden z najstarších vozových parkov, takže téma zameraná aj na vekovo staršie jazdenky je nepochybne aktuálna.
Kedysi „vyvretie vody“ nebolo ničím zriedkavým a na krajniciach ste v priebehu niekoľkých mesiacov mohli zaregistrovať aj hneď niekoľko vodičov s nešťastným osudom. Súčasné automobily však už často ani nepoznajú ukazovateľ teploty motora – veľká časť z nich totiž zobrazuje na palubnom počítači iba stav, keď je motor (prípadne olej alebo voda) studený a nemá sa vytáčať, alebo naopak až keď dochádza k jeho prehrievaniu.
Ak sa dostanete do takéhoto stavu, vtedy už môže byť neskoro a oprava vám spraví poriadny prievan v peňaženke. Agregáty sú stále dokonalejšie a rovnako tak ich spoľahlivosť, odolnosť či bezpečnosť a preto je prehriatie motora u moderného auta podstatne menej pravdepodobné než u desiatky rokov starých modelov. Tieto rady však ocenia všetci, ktorí majú v rukách starší kúsok alebo sa chystajú na dovolenku po vlastnej osi do slnkom zahalenej krajiny s vysokými teplotami.
Zostáva vám 77% na dočítanie.