Starostlivosť o automobil by sme v žiadnom prípade nemali podceňovať. Áno, je pravdou, že nejaké obdobie bude fungovať aj s absolútne minimálnym alebo žiadnym servisovaním, len tankovaním paliva. Potom sa však netreba čudovať, keď odrazu vypovie funkčnosť v tom najmenej vhodnom momente. Nehovoriac o sprievodných problémoch, ktoré sa môžu začať postupne prejavovať.
Treba teda myslieť na to, že ak chceme mať v rukách spoľahlivé auto v dobrej kondícii, servisné prehliadky by sme mali absolvovať na pravidelnej báze. Zabúdať by sme nemali ani na výmenu a dopĺňanie dôležitých kvapalín, ktoré sú základom správnej funkcie pohonnej jednotky a ďalších kľúčových častí.
Pozrite si prehľad najmenej spoľahlivých áut, podľa prípadov zaznamenaných ADAC
Niektoré modely však patria k spoľahlivejším už len samotným spracovaním a použitými riešeniami. Dlhodobo sa medzi takéto vozidlá radia kúsky z japonskej produkcie. Hovoria o tom nielen skúsenosti majiteľov, ale taktiež dáta najrôznejších rebríčkov spoľahlivosti áut naprieč značkami. Japonské modely jednoducho stoja vo väčšine prípadov na absolútnych vrcholoch týchto zoznamov. Nájdu sa však i výnimky.
Jednou z nich je aktuálna správa nemeckého autoklubu ADAC, ktorý dával dokopy dáta z uplynulý rok 2021 z výjazdou „žltých anjelov“ k poruchám automobilov na tamojších cestách. Iba za vlaňajšok ADAC eviduje 3,5-miliónov servisných výjazdov, často išlo o vozidlá, ktoré kvôli poruche zostali stáť rovno v strede cesty. Čo sa poruchy mohlo a ktoré vozidlá sú „najohrozenejšie“?
Zostáva vám 74% na dočítanie.