StoryEditor

Toto sú prvky výbavy, ktorým by ste sa pri kúpe jazdeného auta mali radšej vyhnúť

29.10.2020, 14:05
Je skvelé mať auto nabité technológiami, luxusnými prvkami a mnohými vychytávkami, avšak je tu i odvrátená stránka, na ktorú myslite pri kúpe jazdenky.

Kúpa jazdeného auta môže byť skvelou alternatívou, kedy za rovnaké alebo aj menšie peniaze dostanete dokonca lepšiu výbavu ako u nového auta. Prítomnosť okrem bezpečnostných aj mnohých asistenčných a komfortných prvkov je skvelá vec, ktorá dokáže pomôcť, zlepšiť pocit z jazdy či zvýšiť pohodlie.

Problém však nastáva, keď nastane ich porucha a tá môže byť u jazdených starších áut podstatne pravdepodobnejšia a môže vás stáť nemalé financie. Netvrdíme, aby ste sa luxusným a komfortným prvkom vyhýbali. Najmä teda ak po nich túžite alebo ich potrebujete, pokojne si zvýšenie komfortu doprajte. Je treba len brať na vedomie fakt, že tieto "zbytočnosti" vám môžu priniesť i neželané problémy.

Pozrite si i výber najobľúbenejších jazdených áut na Slovensku:

​Jednoducho, ak nebudete mať vzduchové pruženie, nemusíte riešiť unikajúci vzduch z mechov. Ak nebudete mať strešné okno, nemusíte sa obávať pokazenia mechanizmu či prípadného zatekania. Pripravili sme pre vás výber niekoľkých najčastejších prvkov, o ktorých je dobré vedieť, aké riziko so sebou prinášajú a že v prípade výberu auta s ohľadom na nízke prevádzkové náklady nebudú najlepšou voľbou.

Štart/Stop systém

Najzbytočnejším prvkom, ktorého prítomnosť vo vozidle však nie ste schopný ovplyvniť (jedine si auto nekúpiť), je otravný systém Štart/Stop. Do výbav vozidiel prišiel kvôli nutnosti automobiliek znižovať emisie, no jeho prínos priamo pre vodiča je v zásade nulový. Mnohí výrobcovia hovoria, že jeho funkcia je jemne znižovať spotrebu auta (najmä pri státí v zápche a na červenej), avšak ide o tak nepatrnú úsporu, že to pre potencionálne problémy nestojí. 

Jeho najväčšou nevýhodou sú nároky na batériu (často je potrebná drahší typ/variant) a taktiež jeho "schopnosť" ničiť ju. Môže za to časté opakované štartovanie a variabilné dobíj...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. november 2024 23:41