Dnešné automobily sú prešpikované technológiami, elektronikou, najrôznejšími systémami a oproti vozidlám z minulosti majú zásadne vylepšenú úroveň bezpečnosti. Nie všetky moderné vychytávky však dokážu fungovať tak, ako by sa od nich mohlo očakávať. Aj napriek tomu majú od nich zákazníci veľké očakávania a v konfigurácii vozidla im prikladajú veľkú váhu.
Vybaviť auto množstvom asistentov a spoliehať sa, že za vás odvedú prácu za volantom, je predčasné. Podrobnejšie sa na správanie rôznych asistenčných systémov teraz pozrela Európska organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá pasívnou a aktívnou bezpečnosťou nových áut a tieto tvrdenia potvrdzuje.
V teste organizácie sa proti sebe postavilo niekoľko modelov áut rôznych výrobcov a tak ide okrem "ľudovej" Tesly Model 3 aj o Audi Q8, BMW radu 3, Mercedes-Benz GLE, Volvo V60, Volkswagen Passat, Nissan Juke, Peugeot 2008, Ford Kuga a kompaktný Renault Clio.
"Nové hodnotiace protokoly Euro NCAP sa zameriavajú na dve hlavné oblasti. Skúmame rovnováhu medzi technickými kompetenciami systému a mierou, v ktorej udržuje vodiča v pohotovosti, ďalej nás zaujíma tiež takzvaná bezpečnostná sieť vozidla v kritickýc...
Zostáva vám 85% na dočítanie.