Displej pred vodičom v podobe plne digitálneho prístrojového štítu, veľký dotykový displej v centrálnej časti palubnej dosky, ale v prípade luxusných vozidiel dokonca aj dotyková obrazovka pred spolujazdcom. Nestačí? Tak si prirátajte ešte head-up displej premietajúci údaje na zastaralé sklíčko alebo priamo na čelné okno/do priestoru pred auto. Ešte stále je toho málo?
Ak sa pozrieme do zadnej časti kabíny moderných vozidiel vyšších tried, pokojne tu nájdeme aj displej pre nastavenie teploty klimatizácie, dotykové obrazovky na chrbtovej strane predných sedadiel alebo dokonca malé displeje na centrálnej konzole, na opierkach rúk vo dverách či gigantické výsuvné obrazovky obrazovky vyklápajúce sa zo stropu či deliacej steny.
Je nespochybniteľné, že moderné automobily sa v oblasti bezpečnosti a komfortu posunuli len za poslednú dekádu o „sveteľné roky“ vpred. Nie všetky oblasti pokroku však v praxi motoristom vyhovujú. Ide najmä o spomínané obrovské obrazovky, ktoré sa stali neodmysliteľnou súčasťou automobilov dneška, od tých najlacnejších zástupcov až po najluxusnejšie automobily. A už niekoľko štúdií preukázalo, že dokážu byť aj „zlými pánmi“, ak si ukroja z pozornosti vodiča viac než by mali. Ako ste na tom vy?
Nový level zobrazovania informácií
Mnohí výrobcovia už pochopili, že nezmyselné odstraňovanie bežných tlačidiel a ich náhrada výhradne dotykovými plôškami a displejmi nemusí byť tou správnou cestou. Čoraz rozsiahlejšiu výbavu a zástup prvkov však nie je možné ovládať vždy iba samostatne vyhradeným tlačidlom v interiéri. Vývoj však postupuje a automobilky sa snažia nájsť ideálnu rovnováhu.
Zostáva vám 65% na dočítanie.