Nové generácie športovo-úžitkových vozidiel Peugeot 3008 a 5008 sú od počiatku dostupné s hybridným, plug-in hybridným a taktiež plne elektrickým pohonom. Ak ste fanúšikom práve elektrickej jazdy a zaujalo vás teda ich čisto batériové vyhotovenie, Francúzi vám mohli ponúknuť v zásade iba jednu možnosť.
Išlo o elektromotor naladený na 213 koní, ktorý predstavoval zároveň kombináciu s akumulátorom s kapacitou na úrovni 73 kWh. To stačilo na dojazd 527 kilometrov v prípade menšieho Peugeotu e-3008, respektíve 502 kilometrov, ak ste dali prednosť usrastenejšiemu SUV modelu e-5008.
Inú alternatívu ste si doposiaľ vybrať nemohli, to sa však aktuálne mení a Peugeot vylepšuje možnosti pre záujemcov. Značka totiž vyrukovala s novou väčšou batériou, ktorú vyrába v gigafactory ACC vo francúzskom mestečku Douvrine. S uvedeným akumulátorom sa zároveň spája nový elektromotor s nepatrne vyšším výkonom, ktorý má 170 kW, teda 231 koní, čím chce výrobca pravdepodobne vyrovnať hmotnostný handicap nových elektrických modelov.
Samotná batéria má využiteľnú kapacitu až 96,9 kW, pričom je len o 15 milimetrov vyššia v porovnaní so staršou verziou akumulátora, teda pôvodnou 73 kW batériou. Peugeot tvrdí, že aj vďaka takmer rovnakým rozmerom nového akumulátora konštruktéri nemuseli zasahovať do pôvodného skeletu vozidla.
To znamená, že aj po vylepšeniach autá ponúkajú stále nezmenený priestor v interiéri (u e-5008 až sedem miest) a spoľahnúť sa môžete tiež na rovnaký batožinový priestor ako v minulosti. Normovaný dojazd Peugeotu e-3008 Long Range sa však predĺžil na rovných 700 kilometrov, zatiaľ čo väčší Peugeot e-5008 Long Range zvládne na jedno nabitie porciu 668 kilometrov.
Obe autá je možné nabíjať maximálnym výkonom až na úrovni 160 kW, takže batériu dostanete z 20 na 80 percent na rýchlonabíjacej stanici za sympatických 27 minút. Krátke 10-minútové rýchlonabíjanie potom predĺži dojazd až o 150 kilometrov. Obe nové verzie Peugeot verejne predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne, pričom na ich batérie poskytne záruku osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.