Prémioví výrobcovia sa neustále predbiehajú v tom, kto dokáže skôr uplatniť v praxi autonómne riadenie čo najvyššieho stupňa a v čo možno najširšom rozmedzí použitia. A hoci mnohí už technologicky dokážu svoje modely vybaviť najmodernejšími a pokročilými systémami, v mnohom ich obmedzuje skôr legislatíva a samotná infraštruktúra v krajinách.
Dnes sa najčastejšie stretávame s autonómnym riadením druhého stupňa, kedy vozidlo dokáže na základe údajov z kamier a radarov udržiavať rýchlosť, reagovať na zníženie maximálnej rýchlosti, udržiavať aktívne vozidlo v pruhu a zároveň udržiavať stanovenú vzdialenosť od ostatných vodičov. Okrem toho sa dokáže aktivovaním smerových svetiel preradiť do druhého pruhu a vykonať tak napríklad obiehací manéver.
Najďalej sú s aplikovaním autonómneho riadenia (rôznych stupňov) do vozidiel značky ako Waymo, Tesla, Mercedes-Benz, či BMW, no v praxi dokážu využívať nateraz zväčša iba druhý stupeň. Každý z týchto spomínaných výrobcov sa snaží do reality na cestách pretlačiť čo najpokročilejšiu funkciu autonómnej jazdy, a niektorých sa to aspoň do istej miery skutočne podarilo.
V BMW sledovať za volantom filmy? Áno, ale...
Teraz sa o slovo hlási napríklad mníchovská prémia, ktorá informuje, že už od budúceho roka bude k dispozícii funkcia BMW Personal Pilot L3, ktorá zbavuje v určitých situáciách osobu za volantom úlohy riadiť a ovládať rýchlosť vozidla, vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla a polohu v jazdnom pruhu.
Zostáva vám 78% na dočítanie.