Kabíny moderných áut sa vyznačujú v posledných rokoch mimoriadne bohatým zástupom displejov – vizuálne čistia interiér auta a navodzujú prémiovejší dojem. Či už ide o digitálny prístrojový štít nahrádzajúci klasické analógové budíky, infotainment systém alebo tiež ovládanie klimatizácie a ďalších kľúčových funkcií auta. Niekomu takéto „futuristické“ riešenie vyhovuje, no nie každý sa radí do tejto skupiny. Aj my sme v mnohých redakčných testoch kritizovali prístup automobiliek, ktoré sa v prípade osadenia veľkého hlavného displeja infotainmentu spoliehajú aj napríklad na nastavovanie klimatizácie.
O zásadnej praktickosti či užívateľskej prívetivosti sa totiž hovoriť často vôbec nedalo a hoci niektorí výrobcovia zvládli zakomponovanie ovládačov vzduchotechniky či teploty klimatizácie do displeja o niečo lepšie, vo väčšine prípadov to bol naozaj krok vedľa. Najmä potom ak tieto ovládacie body neboli v noci ani podsvietené. Zmena teploty, intenzity fúkania alebo smerovania vzduchu z klimatizácie je niečo, čo opäť v súvislosti s ovládaním výhradne skrz displej odvádza pozornosť vodiča. Akoby tých „rušivých“ prvkov nebolo počas jazdy už i tak veľa.
Niektoré značky argumentovali tým, že väčšina motoristov si nastaví klimatizáciu raz a potom na jej funckie už nesiaha alebo zvolí automatický režim. No, máte to tak v praxi aj vy? Škoda sa preto rozhodla k odlišnému prístupu a hoci ide o krok späť, je pre mnohých vítaným smerom. Prezrádzajú to prvé informácie a snímky interiérov chystaných modelov Kodiaq i Superb novej generácie, ktoré od svetového debutu delí pár mesiacov. Na čo sa môžeme tešiť?
Zostáva vám 77% na dočítanie.