Hneď celý rad áut tento rok sfúkne 25 sviečok na svojej pomyselnej narodeninovej torte. Mnohé z nich sa kvôli elektrickému „moru“ po súčasnej generácii už nedočkajú nástupcov. Rok 1998 bol jedným z vrcholov deväťdesiatych rokov. Automobilky ešte vyrábali modely podľa priania zákazníkov. Všeličo sa menilo v autopriemysle. Vtedy sa dali dohromady koncerny Daimler a Chrysler, zatiaľ čo BMW zviedlo s Volkswagenom bitku o Rolls-Royce a Bentley.
Bol to veľkolepý rok najmä pre koncern VW, ktorý jazdil pod dohľadom vtedajšieho koncernového šéfa Ferdinanda Piëcha ako dobre namazaný stroj. Na vtedajšom januárovom detroitskom autosalóne sa predstavil Volkswagen New Beetle. A miesto svetovej premiéry nebolo zvolené náhodne, píše portál iDNES.cz. Zámerom bolo využiť renomé jeho predchodcu na propagáciu značky a výraznejší návrat na americký trh, kde bol Volkswagen pred japonskou inváziou vďaka tomuto vozidlu importérskou jednotkou.
Volkswagenu v kalifornskom Simi Valley s názvom Concept 1 z roku 1994, vznikol už za použitia platformy, ktorá sa stala technickým základom vozidiel Audi A3, Škoda Octavia, VW Golf IV alebo Volkswagenu Bora – ďalšia z premiér roku 1998.
Zatiaľ čo súrodenci beetlu boli tvarovaní vzhľadom na funkčnosť, jeho karoséria bola podriadená typickému tvaru s oblou kapotou, vystupujúcimi zaoblenými blatníkmi a kupolovitou strechou. Motor bol umiestnený vpredu a vzadu bol oproti originálu batožinový priestor. Vodič bol navyše paradoxne bližšie k zadnému než k čelnému sklu.
Octavia pre chatárov a chalupárov
Na marcovom ženevskom autosalóne sa predstavila Škoda Octavia Combi, sen všetkých domácich chatárov a chalupárov. Rok po liftbacku konečne dorazilo veľké české kombi s batožinovým priestorom s objemom 548 litrov. Pod kapotou mladoboleslavského kombi sa o slovo prihlásila preplňovaná verzia dvadsaťventilového zážihového štvorvalca s objemom 1,8 litra.
Zostáva vám 80% na dočítanie.