Zblízka si pozrieť mnohé horúce automobilové novinky najrôznejších značiek sveta, ohmatať si použité materiály v kabíne, preskúmať prostredie infotainmentu či spoznať pripravované zámery výrobcov. Autosalóny mali svoje čaro, zoskupovali fanúšikov a rovnako tak aj novo uvádzané či prezentované vozidlá automobiliek.
Už pred pandémiou koronavírusu však popularita takýchto podujatí postupne klesala, mnohí výrobcovia presmerovali svoje financie do vlastných prezentačných akcií v online svete, kde si vedeli ukrojiť väčší „koláč pozornosti“, než to bolo na samotných autosalónoch. Tam sa totiž musia vždy o priazeň návštevníkov deliť s desiatkami ďalších výrobcov a okrem toho, ide o poriadne finančne nákladnú záležitosť.
Súčasťou jedného z najväčších a najprestížnejších autosalónov vôbec bol ten v Ženeve. Každoročne otváral svoje brány v marci a práve kvôli tomu bolo ženevské výstavisko atraktívne pre výrobcov i novinárov – automobilky tu svetu ukázali svoje plány a modely na najbližšie obdobie a otvorili tak nový nastupujúci rok.
Výsledky v Bruseli
A taktiež sa tu prezentovali výsledky prestížnej ankety so zameraním na európske automobily COTY (Car of the Year – Európske auto roka). Vzhľadom na to, že Ženeva ikonický autosalón neorganizovala už niekoľko rokov a nestane sa tak ani v ten aktuálny, organizátori ankety využili vôbec prvýkrát na zverejnenie výsledkov hodnotenia v súčasnosti prebiehajúci bruselský autosalón. A víťaz mnohých určite poriadne prekvapil, nepochybne aj samotného výrobcu.
Zostáva vám 69% na dočítanie.