Benefity vodíka, ako zdroja výroby energie, sú už mnohým automobilkám jasné, avšak jeho masívne rozšírenie či dokonca náhradu za dnešné klasické batériové elektromobily zatiaľ očakávať nemožno.
Nielen že nateraz výrazne zaostáva budovanie infraštruktúry, na Slovensku totiž dodnes nemáme ani jednu čerpaciu stanicu na vodík, ale taktiež visí jemný otáznik nad jeho distribúciou a celkovou efektivitou. Doterajšie výsledky a skúmania sú však pozitívne.
Na trh postupne dostávajú aj nové modely áut, ktoré na svoj elektrický pohon využívajú práve vodíkové palivové články. Medzi nedávno predstavené novinky patrí napríklad kórejský Hyundai Nexo či japonská Toyota Mirai druhej generácie.
Tá sa dokonca predáva už i na slovenskom trhu, hoci ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.