Zatiaľ čo v minulosti sa športové odnože automobiliek vyznačovali používaním skutočne ohromne výkonných, no taktiež objemovo bohatých motorov, s čoraz výraznejším vplyvom emisných limitov sa vysoko-objemové motory z ponúk pomaličky vytrácajú.
Dôkazom je aj nemecká prémiovka Mercedes-AMG, ktorá nie len v súvislosti so svojim ostrým radom C43 umiestnila pod kapoty tohto sedanu či kombíka výhradne štvorvalcové jednotky. A to aj v aktuálnej novej top verzii.
Svoju premiéru zažil agregát ešte začiatkom apríla v útrobách očakávanej novinky SL 43 AMG, teraz sa však dostáva aj do obľúbenej triedy C.
Reč je o preplňovanom dvojlitrovom štvorvalci s interným pomenovaním M139, využívajúcom prvýkrát novú technológiu dopovania elektrickým turbodúchadlo - podobný koncept dokonca nájdeme aj u monopostov Formuly 1 tímu Mercedes-AMG Petronas. Už tejto fakt čo-to naznačuje.
O dva valce menej
Výkonom nabúchané "Céčko" si oproti osemvalcovej a šesťvalcovej minulosti bude musieť vystačiť výhradne so štvorvalcovými jednotkami, ktorým na pomyselnom vrchole vládne práve spomínaný agregát M139. Voči modelu SL 43 AMG však nastali isté zmeny a aby sa výrobca konečne prehupol cez hranicu štyroch stoviek koní, pohon v útrobách novinky bol doplnený aj o 48V mild-hybridnú techniku.
Prvýkrát štvorvalcové C43 AMG tak bude obsahovať aj približne štyri centimetre...
Zostáva vám 85% na dočítanie.