Toyota i Lexus dlho odolávali a svoje ponuky najčastejšie rozširovali o hybridné či plug-in hybridné vozidlá. Mohol za to aj fakt, že sa za znižovaním emisií nemuseli tak bezhlavo hnať, ako tomu bolo a je u mnohých iných výrobcov áut. Japonci totiž už dávno predtým, než elektrifikácia áut bola "in", zvolili cestu investovania do hybridného pohonu.
Postupom času ho vyšperkovali k takmer úplnej dokonalosti a dnes žnú zaslúžené ovocie. Aj napriek tomu si obe značky uvedomujú nutnosť nastúpiť aj na vlnu plne elektrických batériových vozidiel, ktorými obohatia svoje ponuky a ponúknu zákazníkom možnosť voľby ku konkurencii. Prvou lastovičkou bola Toyota bZ4X či spriaznené Subaru Soltera. Teraz sa o slovo, za použitia totožného základu, hlási prémiová odroda Lexus so svojou horúcou novinkou RZ 450, ktorá v ponuke doplní UX 300e.
Model s označením RZ 450e je vôbec prvým elektromobilom, ktorý automobilka Lexus vyvinula úplne od základu. Nejde o vozidlo, ktoré by jednoducho namiesto klasického motora použilo batériový elektrický pohon, ale zachádza oveľa ďalej a využíva potenciál nových technológií zvyšujúcich výkon i pôžitok z jazdy – v zmysle filozofie Lexus Electrified.
„Našou víziou je využiť technológiu elektrifikácie ako prostriedok na zvýšenie základného výkonu vozidla, aby sme vo všetkých budúcich generáciách mohli naďalej prinášať potešenie z jazdy,“ povedal pri príležitosti debutu Lexusu RZ 450e hlavný konštruktér Takaši Watanabe.
Rad RZ predstavuje taktiež ďalší krok automobilky v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.