Výsledky testov organizácie Euro NCAP už dávno nie sú len o tom, ako vozidlo ochráni posádku pri samotnej nehode. Čím ďalej väčší dôraz je kladený aj na ďalšie aspekty, okrem správania skeletu a zadržiavacích systémov vozidla i na ochranu chodcov a celkovú bezpečnostnú výbavu, ktorá by mala pomáhať nehodám predchádzať alebo znižovať ich následky.
Tieto nové požiadavky začínajú v poslednej dobe prinášať určitý rozptyl vo výsledkoch jednotlivých vozidiel a najnovšia vlna testov je toho jasným dôkazom, píše portál iDNES.cz. Dokazuje i to, k akému deleniu bude dochádzať, otázkou však je, či je to dobre.
Hlavným aspektom, ktorý roztváranie nožníc medzi jednotlivými modelmi spôsobuje, je totiž silnejúci tlak na výbavu vozidiel rôznymi asistenčnými systémami, ktoré, ako sme už spomenuli, pôsobia preventívne. Ukazuje sa, že tieto nové požiadavky však môžu byť z hľadiska výsledkov v testoch kontraproduktívne a možno je na čase uvažovať o zmene metodiky testov, alebo aspoň o zmene vnímania výsledkov ako takých.
O čo ide? Trend je jasný. V najnovšej vlne zverejnených výsledkov, prvej pre rok 2021, dostala dvojica súrodeneckých elektromobilov Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4 plný počet piatich hviezdičiek. Už skôr tento rok rovnaké skóre získali modely Cupra Formentor a Polestar 2.
Všetko sú to autá s cenou, ktorá ľahko atakuje (v prípade spaľovacie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.