Niet pochýb o tom, že Hyundai so svojim prvý ostrým hatchbackom dokázal rozbiť trh na poli hothatchov. Minimálne teda na Slovensku, kde sa zábavný Hyundai i30 N stal v roku 2018 a 2019 najpredávanejším modelom tejto triedy a prekonal i konkurenčný Renault Clio, Volkswagen Golf GTI či Hondu Type R.
S vlaňajšími 85 registrovanými ostrými modelmi N ovládol kórejský výrobca až 51 percent všetkých predajov vozidiel tohto typu na Slovensku.
Za ohromným úspechom v podstate prvého vozidla tohto druhu z produkcie značky Hyundai stoji najmä Albert Biermann, vedúci divízie výskumu a vývoja HMG. Ten totiž presedlal do kórejskej značky z nemeckého BMW, kde sa podieľal na špičkových modeloch M.
Z novej generácie i20 bude nové "Nko" vychádzať:
Biermann od svojho príchodu do Hyundai Motor Group v roku 2015 viedol úspešné uvedenie ostrej značky N a významne urýchlil i zdokonaľovanie prevádzkových vlastností vozidiel značiek Hyundai, Kia a Genesis. Má teda zásluhu na vynikajúcich jazdných vlastnostiach a najmä tiež celkovom "fun faktore" vyladených vozidiel i30 N a i30 Fastback N.
Úspešnú, hoci ešte nie príliš početnú rodinu N, chce Hyundai už čoskoro rozšíriť. Predpokladá sa, že ešte tento rok by sa mala svetu ukázať vrcholná verzia kompaktného SUV Kona s prívlastkom N a výkonným motorom, no taktiež sa špekuluje o príchode malého hatchbacku i20 N. Jeho prototyp sa nedávno podrobil náročnému testovaniu v extrémnych podmienkach na zamrznutom jazere vo švédskom Arjeplogu, spolu s vozidlami i20 WRC a RM19.
Za volantom sa usadil WRC jazdec Thierryho Neuvillea a v zasneženej krajine podrobil modely náročnej skúške. Aj napriek čiastočnému maskovaniu sa odhaľujú prvé detaily tejto očakávanej automobilovej novinky.
O prototype i20 N Neuville hovorí: „Veľmi zaujímavé auto. Veľmi precízne. Veľmi dobre ovládateľné. Motor točí pekne a zvuk je tiež veľmi zaujímavý.“ Verejnosť teda prvýkrát počuje i krátky úsek predpokladaného zvukového prejavu chystaného Hyundaiu i20 N.
Testovanie sa uskutočnilo ešte začiatkom roka 2020 v obľúbenom zimnom testovacom stredisku výrobcov automobilov. Celoročne tuhá zima z neho robí ideálne miesto na testovanie vozidiel v extrémnych poveternostných podmienkach, pretože teplota tu môže klesnúť až na -30 stupňov Celzia.
Hyundai testuje svoje autá v drsných podmienkach, aby sa ubezpečil, že modely dokážu bez problémov fungovať aj v extrémnych situáciách. V letných horúčavách aj na zamrznutých zimných cestách - musia byť schopné spoľahlivo fungovať za akýchkoľvek klimatických podmienok.
V tomto teste chcel kórejský výrobca preveriť spoľahlivosť vozidiel počas výrazného chladu a otestovať ich výkon v podmienkach podobných, aké vládnu v motoršporte.
Vysoké rýchlosti a ostré zákruty vystavujú autá vysokému mechanickému namáhaniu, ktoré preverí ich schopnosti v náročných podmienkach a neplatí to len o špeciálnom modeli WRC, ale aj o "bežnej" novinke i20 N.
Po obrovskom úspechu modelov i30 N a i30 Fastback N, bude aj menší súrodenec i20 (s dodatkom N) pripravený na športovú jazdu na okruhu aj na bežnú, každodennú jazdu ulicami miest. Viac informácií o modeli vraj zverejní Hyundai už čoskoro.