Allroad, Stepway alebo Scout. Nech už výrobca pridá akýkoľvek prívlastok, kombíky na zdvihnutom podvozku s oplastovanou karosériou sú pomerne obľúbenou alternatívou crossoverov či športovo-úžitkových vozidiel. V ponuke ich nájdeme u prémiovej značky Audi, zastúpenie má i Subaru, Dacia, no taktiež česká Škoda.
Ak by sme však podobný koncept použili s karosériou sedan, úspech by sa zrejme nedostavil. Pre Európanov je totiž tento štýl pravdepodobne až príliš odvážny a preto sa veľmi neujal ani jeden z minima zástupcov v podobe modelu Volvo S60 CrossCountry. Hoci sa stále drží v predaji, stretnúť ho na cestách je pomerne rarita.
V podstate jediným úspešným modelom, ktorý sa dokázal v takomto riešení presadiť, je Lada Vesta Cross Sedan. Jej predaje sú totiž na domácom ruskom trhu viac než dobré. Lada Vesta Sedan Cross je v poradí štvrtým členom rodiny Vesta, po sedane a verziách SW (kombi) a SW Cross.
Od bežného prevedenia sa auto odlišuje napríklad ochranným oplastovaním, ale taktiež vyššou svetlou výškou podvozka a zavesenia, takže by problémom nemala byť ani jazda mimo spevnených ciest. Pohon všetkých kolies však k dispozícii nie je.
Na úspechy Lady by chcela "nadviazať" automobilka Citroën, ktorá rozbieha produkciu podobne koncipovaného modelu s označením C3L, avšak k dispozícii bude (aspoň zatiaľ) len na čínskom trhu.
Pre ázijské krajiny pritom v poslednom čase vzniká čoraz viac špecializovaných áut, ku ktorým sa radí aj Škoda so štýlovými SUV-kupé modelmi Kodiaq GT a Kamiq GT.
Práve v ázijských krajinách sú sedany, crossovery a SUV veľmi obľúbenou odrodou. Prečo teda tieto populárne segmenty nespojiť? Prichádza teda model Citroën C3L, ktorý dostal už podľa názvu predĺžený rázvor 2 666 milimetrov a na dĺžku dosahuje zhruba 4,5 metra.
Výrobca ho posadil na platformu crossoveru C3-XR predávaného v Číne už niekoľko rokov, z ktorého preberá i niekoľko podobností v exteriéri a interiéri. O pohon by sa mal starať výlučne 1,2-litrový trojvalec s výkonom 84 kW a krútiacim momentom 190 Nm.
Spolupracovať má so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, poháňaná bude iba predná náprava a cena by mala štartovať na sume zhruba 110-tisíc jüanov (niečo vyše 14-tisíc eur). Svojský "terénny" sedan sa začne v Číne predávať v druhej polovici tohto roka a do Európy sa zrejme nikdy nedostane.