Ak patríte k skôr narodeným, určite si pamätáte "služby" vozidiel ako Škoda 1000 MB. Model prezývaný "Embéčka" bol pre českú automobilku naozaj výnimočný a v istom zmysle slova i revolučný. Priniesol nové riešenia a málokto možno vie, že zvažovaných bolo hneď niekoľko ďalších prevedení okrem sedanu. Ohliadnime sa teda spolu za nedávnou históriou.
Veľmi praktická dvojpriestorová karoséria, dnes veľmi obľúbené kombi, má v ponuke českej značky Škoda tradične pevnú pozíciu. Za ich priekopníka je možné považovať model L&K 110 z polovice 20. rokov, ktorý bol v ponuke aj s vymeniteľnou (kombinovanou) zadnou časťou karosérie.
Cez týždeň teda automobil slúžil pre živnostníka ako dodávka, v nedeľu po výmene zadného modulu ako plnohodnotné vozidlo na rodinný výlet. Úspech mali od roku 1934 aj ľahké úžitkové verzie najrozšírenejšie modelového radu Popular s užitočnou hmotnosťou 300 kilogramov.
K fleetovým zákazníkom patrili aj renomované spoločnosti ako Baťa či Meinl. Koncom 40. rokov vznikli na báze modelov Škoda 1101/1102 "Tudor" nielen dodávkové karosérie, ale aj kombi Station Wagon (STW). Vynikali výrazne zväčšenou presklenou plochou, bohatšou výbavou a predovšetkým var...
Zostáva vám 85% na dočítanie.