Značka Citroën oslavuje svojich 100 rokov a pri tejto príležitosti predstavuje svetu skutočne výnimočné vozidlo. Zaujme najmä tým, že využíva netradičné proporcie inšpirované svetom letectva a tvarmi presklenej kupoly vrtuľníkov, no zároveň aj interiérovým dizajnom.
Štúdia, ktorú automobilka pomenovala 19_19 Concept, má netradičné úzke a zároveň vysoké kolesá s priemerom až 30 palcov umiestnené v rohoch karosérie. Vďaka tomu vytvárajú pocit, akoby bola karoséria doslova zavesená na kolesách.
Pneumatiky disponujú rozmermi 255/30 R30 a boli vyvinuté špeciálne pre toto vozidlo spoločnosť Goodyear. Štúdia posúva možnosti programu Citroën Advanced Comfort na maximum.
Automobil totiž využíva elektronicky ovládané inteligentné tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi ako aj samostatné sedadlá, ktoré zvyšujú komfort. Koncept 19_19 Concept dostal aj technológiu autonómnej jazdy, ktorá umožňuje, aby vodič pokojne odovzdal všetky povinnosti spojené so šoférovaním auta samotnému vozidlu.
Komfort či priestrannosť kabíny ťaží predovšetkým z veľkého rázvoru, ktorého dĺžka je až 3,1 metra. "Ide o úplne nový prístup k dizajnu a k technológiám, ktoré vytvárajú nový zážitok z jazdy a zameriavajú sa na mentálny oddych," informuje vo svojej tlačovej správe značka. Podporené to má byť napríklad tým, že zadné sedadlá dostali nezvyčajný tvar podobný lehátku, čím sa cestovanie vracia k svojim pôvodným hodnotám (čas oddychu a pohody).
Súčasťou výbavy má byť podľa slov automobilky taktiež umelá inteligencia v podobe Osobného asistenta zapracovaného do vozidla. Ovláda vozidlo vo fázach autonómnej jazdy a komunikuje s pasažiermi prostredníctvom prediktívnych a proaktívnych systémov, ktoré dokážu predvídať potreby posádky auta. Taktiež dokáže rozpoznávať hlasové povely vyslovené prirodzenou rečou.
19_19 Concept je poháňaný výhradne elektrickou energiou, pričom sa značka snažila minimalizovať ekologickú stopu a odstránením hluku či vibrácií zároveň presvedčiť verejnosť, že s dojazdom 800 kilometrov podľa nového testovania WLTP sa dajú absolvovať s elektromobil aj podstatne dlhšie cesty.
Pre zvýšenie komfortu sa batérie s celkovou kapacitou 100 kWh môžu nabíjať dokonca aj bezdrôtovou indukčnou technológiou a to počas státia ako aj za jazdy podľa toho, ako to umožní v budúcnosti vybudované infraštruktúra. Tá však momentálne vo svete chýba.
Pohon zaobstarávajú dva elektromotory — jeden je osadený vpredu a druhý sa nachádza vzadu, čím je zabezpečený pohon všetkých štyroch kolies. Celkový výkon dosahuje hodnotu 340 kW (462 koní) a krútiaci moment je až 800 Nm. Vďaka čomu dokáže štúdia zrýchliť z nuly na stovku už za päť sekúnd a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 200 kilometrov za hodinu.