Nie je tajomstvom, že trend modelov SUV-kupé odštartovalo ešte pred 10 rokmi BMW so svojou novinkou X6. Názory ľudí na vtedy veľmi neobvyklý dizajn sa dali rozdeliť do dvoch skupín: buď ho nenávideli, alebo ho milovali.
S pribúdajúcimi rokmi si športovo-úžitkové modely s výrazne klesajúcou strechou smerom k zadnej časti "osvojilo" hneď niekoľko ďalších značiek. Najnovším a pre Slovákov veľmi zaujímavým modelom je aj Audi Q8. Prečo však zaujímavým?
Okrem toho, že ide o najluxusnejší model SUV od tejto nemeckej automobilky, novinka sa bude exkluzívne vyrábať priamo v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia pre celý zvyšok sveta.
Na fotografiách síce najnovší počin vyzerá pomerne kompaktne, pri osobnom stretnutí sme boli z veľkosti auta príjemne prekvapení. Autu s dĺžkou 4 990 milimetrov, šírkou dvetisíc milimetrov a výškou 1 710 milimetrov dominuje mohutná maska chladiča s logom značky či veľké vzduchové otvory na nárazníku.
V zadnej časti môžeme nájsť štýlové OLED koncové svetlá spojené v jeden celok, ktoré dokážu zaujať aj veľmi peknou uvítacou animáciou. Spomenúť môžeme dve koncovky výfuku, ktoré sú v skutočnosti len záslepky prispievajúce k lepšiemu vzhľadu.
Interiér následne vychádza z riešení nachádzajúcich sa v limuzíne Audi A8. Pred vodičom je osadený digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a vedľa neho zastáva funkciu infotainmentu 10,1-palcová obrazovka. Nechýba ani obrazovka s uhlopriečkou 8,6-palca, ktorá slúži na ovládanie klimatizácie a ďalších funkcii vozidla.
Pri Audi Q8 môžeme hovoriť tiež o bezrámových sklách dverí, ktoré sú raritou v segmente aj pre samotných zamestnancov výrobnej haly. Široké zastúpenie bezpečnostných a asistenčných systémov je už samozrejmosťou - asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, parkovacia kamera s 360 stupňovým náhľadom a mnoho ďalšieho.
Na Slovensku sa v týchto dňoch spustil už aj oficiálny predaj Audi Q8. Zverejnený cenník značky uvádza pri (zatiaľ) jedinej motorizácii sumu 77 400 eur s DPH. Novinka bude mať pritom pod kapotou trojlitrový naftový TDI šesťvalec s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 600 Nm.
Spárovaný je s 48V sieťou a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňané sú pritom všetky štyri kolesá Quattro a nechýba ani Li-Ion batéria so štartovacím generátorom.
Komplatný cenník TU.