Prvý automobil Škoda, na ktorom sa už z hlavnej časti podieľal nový šéf dizajnér automobilky Oliver Stefani, sa predstaví v najbližšom roku. Na stretnutí s novinármi počas ženevského autosalónu to oznámil sám šéfdesignér.
Nový šéfdizajnér Oliver Stefani prišiel v lete do Škody na miesto Slováka Jozefa Kabaňa, ktorý odišiel do automobilky BMW.
Škoda je podľa Stefaniho v dizajne veľmi dobrá a jeho úloha je naviazať na Kabaňovú prácu. "Naše autá by mali byť ešte viac emocionálne, ľudia by mali viac nakupovať srdcom," uviedol. Škoda by sa nemala zameriavať len na mladšiu generáciu, ale ponúkať autá pre všetky vekové skupiny.
Súčasné modely Škody, ktoré prichádzajú na trh, ešte nesú jasný Kabaňov rukopis. Vývoj nového vozidla, ktorý sa dostane do výroby, trvá vopred asi tri roky. Stefani sa však už podieľal na finálnej podobe konceptu Vision X, ktorý v týchto dňoch predstavuje Škoda na autosalóne v Ženeve.
Stefani pracoval na výslednom vzhľade prednej časti vozidla. V sériovej podobe má mestský crossover prísť v nasledujúcom roku.
Okrem toho, na Vision X v zadnej časti nenájdeme znak Škody, ale len veľký nápis "Škoda", ktorým má automobilka podľa Stefaniho otestovať reakciu zákazníkov. V prípade kladných reakcií by sa mohol objaviť aj pri iných modeloch.
Podľa Stefaniho, ktorý do Škody prišiel od sesterského Volkswagenu, bola verejnosťou diskutovaná zmena prednej časti Octavie v poriadku. Dostala totiž v rámci takzvaného faceliftu rozdelené svetlomety.
"Páči sa mi, keď sú autá od seba odlišné, keď sú na ceste jasne rozpoznateľné", uviedol s tým, že športovo-úžitkové vozidlá (SUV) sa rovnako od seba líšia v ponuke Škody, teda Kodiaq, Karoq a aj nová štúdia Vision X.