Aukčná spoločnosť Worldwide Auctioneers sa rozhodla venovať 10 percent z predajnej ceny Hilterovho Mercedesu-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagens na vzdelávacie programy k pripomienke holokaustu v snahe predísť pochopiteľnej kontroverzii, ktorá takúto aukciu sprevádza. Za koľko sa môže automobil nakoniec vydražiť si však zatiaľ netrúfa odhadnúť.
Vodičom tohto konkrétneho vozidla bol podľa aukčnej siene dôstojník SS Erich Kempka, ktorý bol od roku 1930 členom NSDAP a už o štyri roky neskôr pracoval ako hlavný Hitlerov šofér. Automobil bol využívaný počas slávnostných prehliadok a jazdili v ňom tiež vysoko postavení hostia a cudzií prominenti. Na verejnosti sa objavoval v rokoch 1939 až 1941.
Cestoval v ňom však samozrejme aj samotný nacistický vodca, a preto bol tento model vybavený dodatočnými ochrannými prvkami. Po stranách a tiež zospodu napríklad chránil pasažierov pancier a čelné sklo je nepriestrelné. Za pozornosť stojí aj radový osemvalec s výkonom 230 konských síl, ktorý tento stroj poháňa.
Jedným z vysoko postavených osobností, ktorí sa okrem samotného Hitlera týmto Mercedesom zviezli, bol aj taliansky diktátor Benito Mussolini. Ten do neho nasadol 18. júna 1940 v Mníchove počas štátnej návštevy. O necelý mesiac neskôr potom v tomto vozidle Hitler počas víťaznej prehliadky v Berlíne oslavoval porážku Francúzska.
Limuzína je veľmi cenná tiež preto, že je k nej podrobná dokumentácia a známa je jej história. Aj keby však nešlo o Hitlerové vozidlo, bol by to vzácny exemplár. Ide totiž o drahý raritné model, ktorý si spravidla mohli dovoliť len najvyšší štátni predstavitelia.
Okrem Hitlera a ďalších nacistických osobností minulosti Mercedes-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagens vlastnil napríklad aj japonský cisár Hirohito, nórsky kráľ, portugalský diktátor António de Oliveira Salazar, španielsky diktátor Francisco Franco alebo pápež Pius XI.
Podľa aukčnej siene bolo Hitlerové auto zabavené spojeneckými vojakmi a odvezené z Nemecka v roku 1945. Podľa Roda Egana z Worldwide Auctioneers ide o jedno najvýznamnejších a historicky najdôležitejších áut, aké boli kedy vyrobené.
Aukčná sieň dúfa, že skončí v múzeu alebo nejakej verejne prístupnej zbierke, kde by bol trvalo vystavený. Takmer rovnaké vozidlo sa na tejto dražbe predalo už v roku 1973 za 153-tisíc dolárov, čiže asi za 128-tisíc eur